Page 130 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 130
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Özel Dik Üçgen Elde Edelim
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin
• dar açıların trigonometrik oranlarını bulabilmeleri,
• bir açısının ölçüsü ve bir dik kenar uzunluğu verilen dik üçgeni çizebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin derinleştirme sürecinde kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilere yandaki görsel gösterilip “İtfaiye 15 metre
uzunluğundaki bir binanın 12. metresinde mahsur kalan
kişileri kurtarabilmek için binaya 5 metre uzaklıktan 12 m
kurtarma merdiveni dayamıştır. Buna göre kurtarma
merdiveni kaç metre uzatılmıştır?” sorusu sorulur.
5 m
İşleniş
• Öğrencilere 8 cm uzunluğunda BC doğru parçası çizdiriniz.
• Öğrencilerden BC doğru parçasının C noktasına denk gelecek şekilde iletki gönye materyalini
yerleştirmelerini ve ölçüsü 370 olan bir açı çizmelerini isteyiniz.
• B noktasından geçen BC doğru parçasına dik bir doğru çizdiriniz.
• Bu doğru yardımıyla bir açısının ölçüsü 370 ve bir kenarı BC doğru parçası olan dik üçgeni
çizmelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden trigonometri cetveli kullanılarak cos 370 nin yaklaşık değerini bulmalarını
isteyiniz.
[!] cos 370 nin yaklaşık değeri 0,8’dir.
• Öğrencilerin cos370 nin yaklaşık değeri yardımıyla ABC dik üçgeninin diğer kenarlarının uzun-
luklarını bulmalarını sağlayınız.
128
128