Page 164 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 164
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Üçgende Diklik Merkezi
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin üçgenin diklik merkezinin özelliklerini bilmeleri ve üçgenlerin diklik merkez-
lerini inşa edebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Uygulamanın birinci ve ikinci kısmı, açılarına göre üçgen çeşitlerinin yüksekliklerinin
kesiştiği noktanın konumunu belirleme aşamasında üçüncü kısım ise dersin keşfetme
ve derinleştirme aşamalarında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Dik üçgen, dar ve geniş açılı üçgen modelleri üzerinde bu üçgenlerin her
bir kenarına ait yükseklikleri nasıl çizilebilir?” ve “Her bir üçgen için yüksekliklerin kesişim
noktası hakkında ne söylenebilir?” soruları yöneltilir.
İşleniş
Aşağıdaki yönergeleri öğrencilere uygulatınız.
• Öğrencilerden defterlerine bir doğru parça-
sı çizmelerini isteyiniz.
[!] Öğrencilere “ ” sembolünün ne ifade et-
tiğini sorunuz. Öğrencilerin diklik kavramını
ve sembolünü hatırlamalarını sağlayınız.
• Öğrencilere farklı renklerde kalemler kul-
lanarak bu doğru parçasına dik olan doğru
parçaları çizmelerini isteyiniz.
• Öğrencilere bu şekilde kaç tane doğru par-
çası çizebileceklerini sorunuz.
[!] Öğrencilerin bir doğru parçasına dik ola-
cak şekilde sonsuz tane doğru parçası çize-
bileceklerini fark ettiriniz.
• Öğrencilerden def-
162
162