Page 164 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 164

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Üçgende Diklik Merkezi





                        Uygulama - 2







                   Süre: 40 dakika

                   Hedeflenen Beceriler

                   •  Akıl Yürütme
                   •  Problem Çözme
                   •  İlişkilendirme
                   •  İletişim



                   Hedefler


                   Öğrencilerin üçgenin diklik merkezinin özelliklerini bilmeleri ve üçgenlerin diklik merkez-
                   lerini inşa edebilmeleri hedeflenir.

                   Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


                   Uygulamanın birinci ve ikinci kısmı, açılarına göre üçgen çeşitlerinin yüksekliklerinin
                   kesiştiği noktanın konumunu belirleme aşamasında üçüncü kısım ise dersin keşfetme
                   ve derinleştirme aşamalarında kullanılabilir.


                   Dikkat Çekme


                   Öğrencilere  “Dik üçgen, dar ve geniş açılı üçgen modelleri üzerinde bu üçgenlerin her
                   bir kenarına ait yükseklikleri nasıl çizilebilir?”  ve “Her bir üçgen için yüksekliklerin kesişim
                   noktası hakkında ne söylenebilir?”  soruları yöneltilir.

                   İşleniş

                   Aşağıdaki yönergeleri öğrencilere uygulatınız.
                   •   Öğrencilerden defterlerine bir doğru parça-
                     sı çizmelerini isteyiniz.
                   [!] Öğrencilere “  ” sembolünün ne ifade et-
                   tiğini sorunuz. Öğrencilerin diklik kavramını
                   ve sembolünü hatırlamalarını sağlayınız.
                   •   Öğrencilere  farklı  renklerde  kalemler  kul-
                     lanarak bu doğru parçasına dik olan doğru
                     parçaları çizmelerini isteyiniz.
                   •   Öğrencilere bu şekilde kaç tane doğru par-
                     çası çizebileceklerini sorunuz.
                   [!] Öğrencilerin bir doğru parçasına dik ola-
                   cak şekilde sonsuz tane doğru parçası çize-
                   bileceklerini fark ettiriniz.
                   •  Öğrencilerden                        def-





          162
          162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169