Page 166 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 166
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Trigonometrik Fonksiyonlar
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin trigonometrik fonksiyonlar konusunu kavrayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin işleniş aşamasında konuyu pekiştirmek amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Trigonometri otomobillerden zikzak makaslara kadar birçok ürünün üretil-
mesinde bir rol oynar.” diyerek dikkatlerini çekiniz.
İşleniş
• Öğrencilerden defterlerine koordinat düzlemini oluşturmalarını ve pergel yardımıyla
temsili birim çember çizmelerini isteyiniz.
• Uygulamayı materyali kullanarak öğrencilerden biri ile birlikte yürütünüz.
• Orijinden A noktasına cetvel kullanarak bir [OA çiziniz. Öğrencilere [OA] nın uzunluğu
sorunuz.
• Öğrencilerin [OA nın x ekseni ile yaptığı pozitif yönlü açıyı işaretlemelerini ve bu açıyı α
olarak isimlendirmelerini isteyiniz.
[!] Öğrencilerden “AHO üçgeni, hipotenüs uzunluğu 1 birim y
olan bir dik üçgendir. Bu durumda a + b = 1 olur.” demele-
2
2
rini bekleyiniz. 1
[!] A noktasının apsis değerinin α açısının kosinüsü ve or- A(a, b)
dinat değerinin α açısının sinüsü olduğunu söyleyiniz. 1
• Öğrencilere sinα ve cosα değerlerinin hangi aralıkta yer α sinα
alabileceğini sorunuz. -1 0 cosα H 1 x
[!]Öğrencilerin a = cosα ve b = sinα olduğunu ve açıların ko-
sinüs ve sinüs değerlerinin -1 ile 1 aralığında değer aldığını
fark etmelerini sağlayınız. -1
• Öğrencilerden x = 1 doğrusunu çizmelerini ve [OA ışınının
doğruyu kestiği noktayı işaretlemelerini isteyiniz.
[!] Öğrencilere işaretledikleri noktanın T(1, t) olduğunu ve t değerinin α açısının tanjant
değeri, α açısını tanα ile eşleyen fonksiyonun tanjant fonksiyonu, x = 1 doğrusunun da
tanjant ekseni olduğunu söyleyiniz.
164
164