Page 166 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 166

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Trigonometrik Fonksiyonlar





                        Uygulama - 3







                   Süre: 40 dakika

                   Hedeflenen Beceriler

                   •  Akıl Yürütme
                   •  Problem Çözme
                   •  İlişkilendirme
                   •  İletişim

                   Hedefler

                   Öğrencilerin trigonometrik fonksiyonlar konusunu kavrayabilmeleri hedeflenir.

                   Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

                   Dersin işleniş aşamasında konuyu pekiştirmek amacıyla kullanılabilir.


                   Dikkat Çekme

                   Öğrencilere “Trigonometri otomobillerden zikzak makaslara kadar birçok ürünün üretil-
                   mesinde bir rol oynar.” diyerek dikkatlerini çekiniz.


                   İşleniş

                   •   Öğrencilerden defterlerine koordinat düzlemini oluşturmalarını ve pergel yardımıyla
                     temsili birim çember çizmelerini isteyiniz.
                   •   Uygulamayı materyali kullanarak öğrencilerden biri ile birlikte yürütünüz.
                   •   Orijinden A noktasına cetvel kullanarak bir [OA çiziniz. Öğrencilere [OA] nın uzunluğu
                     sorunuz.
                   •   Öğrencilerin [OA nın x ekseni ile yaptığı pozitif yönlü açıyı işaretlemelerini ve bu açıyı α
                     olarak isimlendirmelerini isteyiniz.
                   [!] Öğrencilerden “AHO üçgeni, hipotenüs uzunluğu 1 birim              y
                   olan bir dik üçgendir. Bu durumda  a + b = 1 olur.” demele-
                                                           2
                                                       2
                   rini bekleyiniz.                                                       1
                   [!] A noktasının apsis değerinin α açısının kosinüsü ve or-                   A(a, b)
                   dinat değerinin α açısının sinüsü olduğunu söyleyiniz.                    1
                   •   Öğrencilere sinα ve cosα değerlerinin hangi aralıkta yer             α    sinα
                     alabileceğini sorunuz.                                      -1      0  cosα H  1    x
                   [!]Öğrencilerin a = cosα ve b = sinα olduğunu ve açıların ko-
                   sinüs ve sinüs değerlerinin -1 ile 1 aralığında değer aldığını
                   fark etmelerini sağlayınız.                                             -1
                   •   Öğrencilerden x = 1 doğrusunu çizmelerini ve  [OA ışınının
                     doğruyu kestiği noktayı işaretlemelerini isteyiniz.
                   [!] Öğrencilere işaretledikleri noktanın T(1, t) olduğunu ve t değerinin α açısının tanjant
                   değeri, α açısını tanα ile eşleyen fonksiyonun  tanjant fonksiyonu,  x = 1 doğrusunun da
                   tanjant ekseni olduğunu söyleyiniz.





          164
          164
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171