Page 18 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 18

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Dairenin Alan Formülü






                        Uygulama - 1









               Süre : 40 dakika

               Hedef lenen Beceriler

               •  Akıl yürütme
               •  Problem çözme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim
               •  Yaratıcılık


             Hedefler


             Öğrencilerin dairenin alan formülüne ulaşabilmeleri hedeflenir.
             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


             Temel kavramların öğretilmesi ve dairenin alan formülüne ulaşılması amacıyla kullanılabilir.

             Dikkat Çekme


             Öğrencilerden günlük yaşamdan daire ve daire dilimi örnekleri vermelerini isteyiniz.

             İşleniş


             •  Öğrencileri dörder kişilik gruplara ayrınız. Her gruba dairenin alanı materyalini dağıtınız.
                              1
             •  Öğrencilerden   lük  daire dilimlerini kullanarak bir daire elde etmelerini isteyiniz.
                              4
             •  Elde ettikleri dairenin alanını nasıl hesaplayabileceklerini sorunuz.
              [!] Öğrencilerinizi paralelkenara benzeyen bir şekil oluşturmaları için yönlendiriniz.
             •  Öğrencilerden dairenin alanının yaklaşık değerini  hesaplamak için paralelkenarın alanını nasıl
               kullanabileceklerini tartışmalarını isteyiniz.
                                           1
             •  Öğrencilerden bu aşamada   lık daire dilimlerini kullanarak  yine bir daire oluşturmalarını
                                          6
               isteyiniz.
             •  Öğrencilere   1   lük dilimlerden oluşan daire ile bu daire arasında nasıl bir fark olduğunu sorunuz.
                           4
             [!] “Parça sayısı arttığında parçaların küçüldüğü” cevabını vermelerini bekleyiniz.
                              1
             •  Öğrencilerden   lık daire dilimlerini kullanarak   paralelkenara benzeyen bir şekil
                              6
               oluşturmalarını ve ilk elde ettikleri paralelkenarla bu şekli karşılaştırmalarını isteyiniz.
             •   8 1    lik daire dilimleri ile bir daire oluşturmalarını ve bu daireyi   6 1   lık daire dilimlerinden
               oluşan daire ile karşılaştırmalarını isteyiniz.













          16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23