Page 18 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 18
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dairenin Alan Formülü
Uygulama - 1
Süre : 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl yürütme
• Problem çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Yaratıcılık
Hedefler
Öğrencilerin dairenin alan formülüne ulaşabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Temel kavramların öğretilmesi ve dairenin alan formülüne ulaşılması amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilerden günlük yaşamdan daire ve daire dilimi örnekleri vermelerini isteyiniz.
İşleniş
• Öğrencileri dörder kişilik gruplara ayrınız. Her gruba dairenin alanı materyalini dağıtınız.
1
• Öğrencilerden lük daire dilimlerini kullanarak bir daire elde etmelerini isteyiniz.
4
• Elde ettikleri dairenin alanını nasıl hesaplayabileceklerini sorunuz.
[!] Öğrencilerinizi paralelkenara benzeyen bir şekil oluşturmaları için yönlendiriniz.
• Öğrencilerden dairenin alanının yaklaşık değerini hesaplamak için paralelkenarın alanını nasıl
kullanabileceklerini tartışmalarını isteyiniz.
1
• Öğrencilerden bu aşamada lık daire dilimlerini kullanarak yine bir daire oluşturmalarını
6
isteyiniz.
• Öğrencilere 1 lük dilimlerden oluşan daire ile bu daire arasında nasıl bir fark olduğunu sorunuz.
4
[!] “Parça sayısı arttığında parçaların küçüldüğü” cevabını vermelerini bekleyiniz.
1
• Öğrencilerden lık daire dilimlerini kullanarak paralelkenara benzeyen bir şekil
6
oluşturmalarını ve ilk elde ettikleri paralelkenarla bu şekli karşılaştırmalarını isteyiniz.
• 8 1 lik daire dilimleri ile bir daire oluşturmalarını ve bu daireyi 6 1 lık daire dilimlerinden
oluşan daire ile karşılaştırmalarını isteyiniz.
16