Page 22 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 22
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Daire Grafiğinde Alan
Uygulama - 3
Süre : 30 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl yürütme
• Problem çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Yaratıcılık
Hedefler
Öğrencilerin oran-orantı konusunu kavrayabilmeleri ve daire diliminin merkez açısının
ölçüsüyle alanı arasında bağ kurabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Derste veri analizi, verilerin daire grafiği ile gösterimi ve onlarla ilgili kavramlar öğrenildikten
sonra bu kavramlar pekiştirme amaçlı kullanılabilir.
Dikkat Çekme
“Ailenizle kutladığınız bir doğum günü partisinde herkesin yaşıyla orantılı pasta yemesi fikri
hoşunuza gider miydi?” sorusunu sorarak sınıfta tartışınız.
İşleniş
• Öğrencileri gruplara ayırınız.
• Her gruba dairenin alanı materyalini tüm parçalarıyla
dağıtınız.
• Öğrencilerden materyalin her bir dairesindeki
dilimlerin daire grafiğinin yüzde kaçını ifade ettiğini
bulmalarını isteyiniz.
1
1
[!] Daire grafiğinde; lük dilimin %25 , lık dilimin
6
4
1
yaklaşık %17 , 8 1 lik dilimin %12,5 ve 10 luk dilimin
%10 u gösterdiğini öğrencilerin fark etmelerini
sağlayınız.
20