Page 22 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 22

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Daire Grafiğinde Alan






                        Uygulama - 3









               Süre : 30 dakika

               Hedef lenen Beceriler

               •  Akıl yürütme
               •  Problem çözme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim
               •  Yaratıcılık




             Hedefler


             Öğrencilerin  oran-orantı  konusunu  kavrayabilmeleri  ve  daire  diliminin  merkez  açısının
             ölçüsüyle alanı arasında bağ kurabilmeleri hedeflenir.

             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


             Derste veri analizi, verilerin daire grafiği ile gösterimi ve onlarla ilgili kavramlar öğrenildikten
             sonra bu kavramlar pekiştirme amaçlı kullanılabilir.
             Dikkat Çekme


             “Ailenizle kutladığınız bir doğum günü partisinde herkesin yaşıyla orantılı pasta yemesi fikri
             hoşunuza gider miydi?” sorusunu sorarak sınıfta tartışınız.

             İşleniş

             •  Öğrencileri gruplara ayırınız.
             •  Her gruba dairenin alanı materyalini tüm parçalarıyla
               dağıtınız.
             •  Öğrencilerden materyalin her bir dairesindeki
               dilimlerin daire grafiğinin yüzde kaçını ifade ettiğini
               bulmalarını isteyiniz.
                                                      1
                                   1
             [!] Daire grafiğinde;    lük dilimin %25 ,   lık dilimin
                                                      6
                                  4
                                                     1
             yaklaşık %17 ,   8 1   lik dilimin %12,5 ve    10  luk dilimin
             %10  u  gösterdiğini  öğrencilerin  fark  etmelerini
             sağlayınız.











          20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27