Page 265 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 265
• A(-9, -9), B(-5, -9), C(-7, -7) ve D(-9, -7) noktalarının birleştirilmesi ile oluşan ABCD yamuğunu
ve E(9, 9), F(5, 9), G(7, 7), H(9, 7) noktalarının birleştirilmesi ile oluşan EFGH yamuğunu koordinat
düzlemine çiziniz. T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
• Sınıfı iki çalışma grubuna ayırınız.
• 1. grubun şeklinin ABCD yamuğu, 2. grubun şeklinin EFGH yamuğu olacağını söyleyiniz.
• Etkinlik boyunca her grubun kendi şekliyle uygulama yapacağını duyurunuz.
• İlk başlayacak grubu kura ile belirleyiniz.
• Gruplardaki öğrencilerin sırayla kaseden bir kâğıt çekip, kâğıtta yazan dönüşümü uygulamalarını
isteyiniz.
• Grupların, şeklin simetri sonrası görüntüsünü kaç kere doğru şekilde bulduğunu not ediniz.
• En çok doğru uygulama yapan grubu oyunun galibi ilan ediniz.
[!] Oyundan sonra uygulamada istenen dönüşümleri yapmanın daha kısa bir yolunun olup
olmadığını sorunuz ve öğrencilerin oyunda kullandıkları stratejiler hakkında konuşmalarını
sağlayınız. Öğrencilerden dönüşümleri ayrı ayrı düşünmelerini isteyiniz. Kesişen iki doğruya
göre simetrinin kesişme noktası etrafında bir dönme olduğunu, paralel iki doğruya göre
simetrinin ise bir öteleme olduğunu fark etmelerini sağlayınız.
Ölçme ve Değerlendirme
Soru
Materyal düzlemi üzerinde herhangi bir üçgen çiziniz. Bu üçgenin farklı doğrulara göre
simetrilerini çiziniz. Simetriler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışınız.
Cevap
Üçgenin açıları ve uzunlukları korunur. Üçgenin simetri ekseni üzerinde noktası varsa bu
noktaların koordinatları değişmez, diğer noktalarının koordinatları değişir.
2622
26 Matematik Seferberliği 263