Page 262 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 262

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Koordinat Sisteminde Simetriler





                        Uygulama - 2






                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler

                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme
                •  İletişim
                •  Temsil Etme

            Hedefler


            Öğrencilerin koordinat düzlemindeki bir noktanın bir doğruya göre simetrisi olan noktayı
            belirleyebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Derste  noktanın  doğruya  göre  simetrisi  ile  ilgili  uygulamaların  yapıldığı  aşamada
            kullanılabilir.

            Dikkat Çekme Unsuru


            Öğrencilere “İçinizde daha önceden gerçek bir denizaltı gören ya da
            ziyaret  eden  var  mı?”,  “Denizaltının  içindeki  birinin,  su  yüzeyindeki
            nesneleri görebildiklerini biliyor muydunuz?”, “Sizce bunu nasıl yapıyor
            olabilirler?” ve “Periskop diye bir alet duymuş muydunuz?”  sorularını
            sorunuz.


            İşleniş




            •  Sınıfta çalışma grupları oluşturunuz.
            •  Aynayı x ekseni üzerine getiriniz.
            •  Öğrencilerden birini aynanın bir tarafına,
               diğerini diğer tarafına geçiriniz.
            •  Her öğrencinin önündeki yarı düzlemi
               görmesini ve arkadaşının önündeki yarı
               düzlemi görmemesini sağlayınız.
            •  Yarı düzlemlerden birine herhangi bir geometrik şekil çiziniz. Çizilen geometrik şeklin
               köşe koordinatlarını tam sayılardan oluşan ikililerden seçiniz.
            •  Şeklin çizildiği yarı düzlem tarafında olan öğrenciden aynaya bakarak şeklin x-eksenine
               göre simetrisi sonucu olan görüntüsünü arkadaşına çizdirmesini isteyiniz.







          26
          2600
   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267