Page 262 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 262
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Koordinat Sisteminde Simetriler
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Temsil Etme
Hedefler
Öğrencilerin koordinat düzlemindeki bir noktanın bir doğruya göre simetrisi olan noktayı
belirleyebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Derste noktanın doğruya göre simetrisi ile ilgili uygulamaların yapıldığı aşamada
kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilere “İçinizde daha önceden gerçek bir denizaltı gören ya da
ziyaret eden var mı?”, “Denizaltının içindeki birinin, su yüzeyindeki
nesneleri görebildiklerini biliyor muydunuz?”, “Sizce bunu nasıl yapıyor
olabilirler?” ve “Periskop diye bir alet duymuş muydunuz?” sorularını
sorunuz.
İşleniş
• Sınıfta çalışma grupları oluşturunuz.
• Aynayı x ekseni üzerine getiriniz.
• Öğrencilerden birini aynanın bir tarafına,
diğerini diğer tarafına geçiriniz.
• Her öğrencinin önündeki yarı düzlemi
görmesini ve arkadaşının önündeki yarı
düzlemi görmemesini sağlayınız.
• Yarı düzlemlerden birine herhangi bir geometrik şekil çiziniz. Çizilen geometrik şeklin
köşe koordinatlarını tam sayılardan oluşan ikililerden seçiniz.
• Şeklin çizildiği yarı düzlem tarafında olan öğrenciden aynaya bakarak şeklin x-eksenine
göre simetrisi sonucu olan görüntüsünü arkadaşına çizdirmesini isteyiniz.
26
2600