Page 260 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 260
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Geometrik Şekiller ve Simetri
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Temsil Etme
Hedefler
Öğrencilerin koordinat düzleminde farklı geometrik şekillerin (üçgen, yıldız vs.) orijinden
geçen farklı doğrulara göre simetri görüntülerini belirleyebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin giriş kısmında ön bilgileri hatırlatmada, dersin keşfetme ve açıklama bölümünde
geometrik şekillerin simetrisini oluşturmada kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
“Saç kesiminin sonunda kuaför ya da berber saçınızın arka kısmının nasıl olduğunu göster-
mek için ne yapıyor? Sizce neden böyle yapıyor?” şeklindeki sorular ile öğrencilerin dikkati
çekilebilir.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Açıölçer
• Tangram
• Aynayı yerleştirdiğiniz metal levhayı herhangi bir doğrultuda sabitleyiniz.
• Tangramın üçgen biçimindeki parçalarından birini materyal üzerine yerleştiriniz.
• Parçayı materyalde farklı yerlere koyarak parçanın aynadaki görüntüsünü incelemeleri
için öğrencileri yönlendiriniz.
• Daha sonra parçayı materyaldeki düzlemde herhangi bir yere sabitleyip köşe noktalarını
işaretleyiniz.
• Her bir köşe noktasını ayrı ayrı ele alarak noktanın yansımadan önceki ve sonraki
görüntüsünün aynaya uzaklıklarını gösteren doğru parçalarını materyal üzerinde
çizerek gösteriniz.
• Öğrencilerden materyaldeki cetveli kullanarak bu doğru parçalarının uzunluklarını
ölçmelerini isteyiniz.
[!] Öğrencilere simetri doğrusuna olan uzaklığı, dik uzaklık olarak ölçmeleri gerektiğini
hatırlatınız.
• Her bir köşe noktasının aynaya olan uzaklıklarının, simetrisi olan noktaların aynaya
olan uzaklıklarını ve cetvelle yapılan ölçümlerin öğrenciler tarafından karşılaştırılmasını
isteyiniz.
258
258