Page 260 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 260

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Geometrik Şekiller ve Simetri





                        Uygulama - 1






                Süre: 40 dakika

                Hedeflenen Beceriler


                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İlişkilendirme
                •  İletişim
                •  Temsil Etme
            Hedefler


            Öğrencilerin koordinat düzleminde farklı geometrik şekillerin (üçgen, yıldız vs.) orijinden
            geçen farklı doğrulara göre simetri görüntülerini belirleyebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin giriş kısmında ön bilgileri hatırlatmada, dersin keşfetme ve açıklama bölümünde
            geometrik şekillerin simetrisini oluşturmada kullanılabilir.
            Dikkat Çekme Unsuru


            “Saç kesiminin sonunda kuaför ya da berber saçınızın arka kısmının nasıl olduğunu göster-
            mek için ne yapıyor? Sizce neden böyle yapıyor?” şeklindeki sorular ile öğrencilerin dikkati
            çekilebilir.

                             Kullanılan Malzemeler
            İşleniş          • Açıölçer

                             • Tangram
            •  Aynayı yerleştirdiğiniz metal levhayı herhangi bir doğrultuda sabitleyiniz.
            •  Tangramın üçgen biçimindeki parçalarından birini materyal üzerine yerleştiriniz.
            •  Parçayı materyalde farklı yerlere koyarak parçanın aynadaki görüntüsünü incelemeleri
               için öğrencileri yönlendiriniz.
            •  Daha sonra parçayı materyaldeki düzlemde herhangi bir yere sabitleyip köşe noktalarını
               işaretleyiniz.
            •  Her bir köşe noktasını ayrı ayrı ele alarak noktanın yansımadan önceki ve sonraki
               görüntüsünün aynaya uzaklıklarını gösteren doğru parçalarını materyal üzerinde
               çizerek gösteriniz.
            •  Öğrencilerden materyaldeki cetveli kullanarak bu doğru parçalarının uzunluklarını
               ölçmelerini isteyiniz.

            [!] Öğrencilere simetri doğrusuna olan uzaklığı, dik uzaklık olarak ölçmeleri gerektiğini
            hatırlatınız.

            •  Her bir köşe noktasının  aynaya olan uzaklıklarının, simetrisi olan noktaların aynaya
               olan uzaklıklarını ve cetvelle yapılan ölçümlerin öğrenciler tarafından karşılaştırılmasını
               isteyiniz.



          258
          258
   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265