Page 263 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 263

•  Grupların stratejilerini tartışmalarını sağlayınız ve gruplardan bu çizimi yapmanın kolay bir yolunu
          bulmalarını isteyiniz.
        •  Öğrencilerden bir (x, y) noktasının x eksenine göre simetrisinin (x, -y) olduğunu söylemelerini
          bekleyiniz.                                                                                               T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
        •  Aynı uygulamaları y ekseni, y = x ve y = -x doğruları için de yaptırınız.
        [!] Öğrencilerden bir (x, y) noktasının y eksenine göre simetrisinin (-x, y) olduğunu; y = x doğrusuna
        göre simetrisinin (y, x) olduğunu;    y = -x doğrusuna göre simetrisinin (-y, -x) olduğunu söylemelerini
        bekleyiniz.
        •  Aynayı metal levhadan çıkarınız, herhangi bir x = a doğrusu üzerine getiriniz. Bu aşamada aynanın
          x = a doğrusunu temsil edeceğini belirtiniz. Uygulamaları tekrar ediniz.
        [!]  Öğrencilerden  bir  (x,  y)  noktasının  x  =  a  doğrusuna  göre  simetrisinin  (2a-x,  y)  olduğunu
        söylemelerini bekleyiniz. Aynı işlemleri y = b doğrusu için de yaparak herhangi bir (x, y) noktasının
        y = b doğrusuna göre simetrisinin (x, 2b-y) olduğunu söylemelerini bekleyiniz.
        [!]  Öğrenciden  nokta  ile  görüntüsünü  birleştiren  doğru  parçasının  orta  dikmesinin,  aynanın
        temsil ettiği doğru olduğunu görmesini bekleyiniz. (Burada simetri merkezi ile ilgili hatırlatmalar
        yapabilirsiniz.)





















           Ölçme ve Değerlendirme



           Soru


           Materyal düzleminde bir doğru parçası çiziniz. Bu doğru parçasının 3 birim sağa, 4 birim yukarıya
           ötelenmesi ile elde edilen doğru parçasını çiziniz. Çizdiğiniz bu doğru parçalarının herhangi bir
           doğruya göre simetrilerini alarak oluşan simetriler arasındaki ilişkiyi inceleyiniz.

           Cevap


           Simetrik olan doğrular da  birbirinin ötelenmiş hâlidir.
















 2600
 26                                         Matematik Seferberliği                                         261
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268