Page 54 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 54

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Dik Koninin Oluşması






                        Uygulama - 1









               Süre: 30 dakika

               Hedef lenen Beceriler

               •  Akıl Yürütme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim





            Hedefler
            Öğrencilerin dik üçgeni kullanarak dik koni oluşturabilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Dersin giriş aşamasında dik koniye ait temel kavramların öğretilmesi amacıyla kullanılabilir.


            Dikkat Çekme

            •  “Sahnede sanatçı üzerine yansıtılan spot ışığı size hangi geometrik şekli
               hatırlatır?” sorusunu öğrencilere sorunuz.
            •  Görseli öğrencilere gösteriniz ve öğrencilerden görsel hakkında yorum
               yapmalarını isteyiniz.


            İşleniş

            Dersin giriş kısmında aşağıdaki işlem adımlarını öğrencilere
            materyali göstermeden uygulatınız:
            •  Kâğıda  bir  dik  üçgen  çizdiriniz.  Bu  dik  üçgeni  bir  makas  yardımıyla
               kestiriniz.
            •  Bu dik üçgenin dik kenarlarından birini sabit tutacaklarını belirtiniz.
            •  Diğer  dik  kenarı  yarıçap  kabul  eden  bir  çember  çizip  hipotenüsün
               taradığı  yerlerle  sınırlandırılarak  oluşturulan  kapalı  cismi  tahmin
               etmelerini isteyiniz.
            •  Materyali öğrencilere gösteriniz ve öğrencilerden üçgenin 360 derece
               dönme hareketi ile oluşan cismi açıklamalarını isteyiniz.
            •  Kâğıt  üzerinde  yaptıkları  çalışma  ile  dönel  koni  materyali  arasındaki
               ilişkiyi sorunuz.
            •  Materyalin yanal yüzeyinde oluşan şekli sorunuz.











          52
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59