Page 54 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 54
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dik Koninin Oluşması
Uygulama - 1
Süre: 30 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin dik üçgeni kullanarak dik koni oluşturabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin giriş aşamasında dik koniye ait temel kavramların öğretilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
• “Sahnede sanatçı üzerine yansıtılan spot ışığı size hangi geometrik şekli
hatırlatır?” sorusunu öğrencilere sorunuz.
• Görseli öğrencilere gösteriniz ve öğrencilerden görsel hakkında yorum
yapmalarını isteyiniz.
İşleniş
Dersin giriş kısmında aşağıdaki işlem adımlarını öğrencilere
materyali göstermeden uygulatınız:
• Kâğıda bir dik üçgen çizdiriniz. Bu dik üçgeni bir makas yardımıyla
kestiriniz.
• Bu dik üçgenin dik kenarlarından birini sabit tutacaklarını belirtiniz.
• Diğer dik kenarı yarıçap kabul eden bir çember çizip hipotenüsün
taradığı yerlerle sınırlandırılarak oluşturulan kapalı cismi tahmin
etmelerini isteyiniz.
• Materyali öğrencilere gösteriniz ve öğrencilerden üçgenin 360 derece
dönme hareketi ile oluşan cismi açıklamalarını isteyiniz.
• Kâğıt üzerinde yaptıkları çalışma ile dönel koni materyali arasındaki
ilişkiyi sorunuz.
• Materyalin yanal yüzeyinde oluşan şekli sorunuz.
52