Page 58 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 58
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Daireden Koniye
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin dik dairesel koninin yüzey alanını hesaplayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin gelişme sürecinde dik koninin yüzey alanını bulmak amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Dönel koni biçimindeki bir şapka, taban çemberi üzerindeki bir noktadan tepe
noktasına kadar doğrusal şekilde kesilirse hangi geometrik şekil oluşur?” ve “Kestiğiniz doğru
parçası materyalde dik üçgenin hangi kenarını temsil eder?” sorularını sorunuz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Kâğıt
• Makas
• Yapıştırıcı
• Öğrencilere daire çizdirip yarıçapı “l” ile belirtmelerini isteyiniz.
• Çizdikleri daireyi 6 eş parça olacak şekilde kestiriniz.
• Bir daire diliminin merkez açısının ölçüsünü buldurunuz.
• Bir daire diliminin yay uzunluğunun formülünü yazdırınız.
• Bu parçalardan birini kıvırarak parçaya koni biçimini vermelerini isteyiniz.
[!] Kâğıdın kıvrılan parçalarının üst üste getirilmemesine dikkat ediniz.
• Uç uca gelen kısımları yapıştırmalarını isteyiniz.
• Oluşturdukları koni modelinin taban dairesini görebilmeleri için öğrencilerden onu kâğıt üzerine
yerleştirmelerini isteyiniz.
• Taban dairesinin yarıçapını r olarak isimlendirmelerini isteyiniz.
• Taban dairesinin çevresi ile daire diliminin yay uzunluğu arasındaki ilişkiyi sorunuz.
56