Page 58 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 58

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Daireden Koniye






                        Uygulama - 3









               Süre: 40 dakika

               Hedef lenen Beceriler

               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim



            Hedefler


            Öğrencilerin dik dairesel koninin yüzey alanını hesaplayabilmeleri hedeflenir.
            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin gelişme sürecinde dik koninin yüzey alanını bulmak amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere “Dönel koni biçimindeki bir şapka, taban çemberi üzerindeki bir noktadan tepe
            noktasına kadar doğrusal şekilde kesilirse hangi geometrik şekil oluşur?” ve “Kestiğiniz doğru
            parçası materyalde dik üçgenin hangi kenarını temsil eder?” sorularını sorunuz.


            İşleniş                      Kullanılan Malzemeler
                                        • Kâğıt
                                        • Makas
                                        • Yapıştırıcı


            •  Öğrencilere daire çizdirip yarıçapı “l” ile belirtmelerini isteyiniz.
            •  Çizdikleri daireyi 6 eş parça olacak şekilde kestiriniz.
            •  Bir daire diliminin merkez açısının ölçüsünü buldurunuz.
            •  Bir daire diliminin yay uzunluğunun formülünü yazdırınız.
            •  Bu parçalardan birini kıvırarak parçaya koni biçimini vermelerini isteyiniz.

            [!] Kâğıdın kıvrılan parçalarının üst üste getirilmemesine dikkat ediniz.


            •  Uç uca gelen kısımları yapıştırmalarını isteyiniz.
            •  Oluşturdukları koni modelinin taban dairesini görebilmeleri için öğrencilerden onu kâğıt üzerine
               yerleştirmelerini isteyiniz.
            •  Taban dairesinin yarıçapını r olarak isimlendirmelerini isteyiniz.
            •  Taban dairesinin çevresi ile daire diliminin yay uzunluğu arasındaki ilişkiyi sorunuz.






          56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63