Page 66 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 66
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dönel Silindirle Tanışma
Uygulama - 1
Süre: 20 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Şekil Becerisi
Hedefler
Öğrencilerin dönel silindiri açıklayabilmeleri, dönel silindirin elemanlarını ve özelliklerini
yorumlayabilmeleri ve dönel silindir ile silindiri ilişkilendirebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin girişinde temel kavramların öğretilmesi ve materyalin tanıtılması amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
• Öğrencilerden alışveriş merkezleri, hastane ve otel gibi
yerlerin girişleri için dönel kapı sistemlerinin seçilmesinin
nedenlerini düşünmelerini ve açıklamalarını isteyiniz.
• Dönel kapı sistemlerinin seçilme amacının enerji
tasarrufu sağlamak olduğuna dikkat çekiniz.
• Öğrencilere dönel kapıların nasıl enerji tasarrufu
sağladığını sorunuz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Cetvel
• Öğrencilerden dönel silindirin içinde yer alan dikdörtgenin kısa ve uzun kenar uzunluklarını,
silindirin yarıçap uzunluğunu ve yüksekliğini cetvel yardımıyla
ölçmelerini isteyiniz.
• Öğrencilere dikdörtgenin uzun kenar uzunluğu ile silindirin
yüksekliği, kısa kenar uzunluğu ile silindirin yarıçap uzunluğu
arasındaki ilişkiyi sorunuz.
• Öğrencilerden ders materyalini dikey konumda tutarak
dikdörtgeni uzun kenarı etrafında 360 derece döndürmelerini
isteyiniz.
• Dönme sonucu oluşan cisim hakkında öğrencilerin
64