Page 65 - Konu Özetleri AYT Psikoloji
P. 65

PSİKOLOJİ



    KONU                          ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE GÖREVLERİ
    ÖZETİ                                  HAYAT BOYU ÖĞRENME
                    AYT    AYT    AYT    AYT     AYT    AYT    AYT    AYT    AYT     AYT    AYT           AYT



















        Öğrenme Stratejileri ve Görevleri
        Strateji, belirli bir hedefe ulaşmak için izlenen yol ve yöntemlerin tümüne verilen isimdir.
        Öğrenme stratejisi ise öğrenen kişinin seçtiği yöntemlerle kendi kendine öğrenmesini kolaylaştırması sürecidir. Bireyin
        başarısı çoğunlukla farklı öğrenme görevlerine uygun farklı stratejiler geliştirmesine bağlıdır. Birey bu stratejileri kullanarak
        bilgiyi işler, yorumlar, sentezler daha başarılı olur.






















        Bu stratejilerden bazıları şunlardır:
        a) Dikkat: Dikkat, bedensel ve ruhsal gücün bir nokta üzerinde toplanmasıdır. Duyusal bellekten gelen bilginin kısa süreli
        belleğe geçmesini sağlayan ilk şart dikkattir.
        Metinde yazıların altının çizilmesi, anahtar sözcüklerin ve temel düşüncelerin altının çizilmesi şeklinde kullanılmaktadır.
        Altını çizerken, okunan metinde önemli düşüncelerle önemli olmayan düşüncelerin ayırt edilmesi gerekir.
        Tüm tümcelerin altı çizilmemelidir.
        b) Tekrar (Yineleme): Tekrar stratejileri, bir bilgiyi yineleyerek ya da bir metni hiçbir değişiklik olmadan tekrar ederek uzun
        süreli belleğe aktarmaya yardım eder. Ayrıca tekrar stratejileri ezberleme için de kullanılır. Kısa süreli belleğin gelişmesi
        için gerekli olan etkenlerden biri de tekrardır. Öğrenme sonrası yapılan tekrarlar pekiştirmeyi sağlar. Öğrenmeyi kolaylaş-
        tırır ve unutmayı azaltır.
        Öğrenme sürecinde bireylerin en çok kullandığı stratejilerden biridir. Metninde önemli kısımların altını çizme ve sözcükleri
        değiştirmeden yazma şeklinde de kullanılabilir.
        c) Anlamlandırma: Anlamlandırma stratejileri, bilginin ezberlenmesini değil anlamlı bir bütün olarak uzun süreli belleğe
        kodlanmasını sağlar. Anlamlandırma sürecinde yeni öğrenilen bilgi, var olan bilgi ile bütünleştirilir. Öğrencinin bilgileri ara-
        sında ilişki kurmasını, bu bilgileri kalıcı ve anlamlı hâle getirmesini sağlayan stratejidir.
        Özet çıkarma, çağrışım oluşturma, benzerlik kurma, soru sorma, şema oluşturma ve gruplama tekniklerini içermektedir.





        PSİKOLOJİ - AYT                                                            MEBİ KONU ÖZETLERİ       65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70