Page 44 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 44

BİLGİ VE BECERİ BÜTÜNLÜĞÜNDE ÖĞRENEN OKUL KÜLTÜRÜ

           Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Araştırmaya Dayalı Öğrenme ile Uygu-
           larken;



                      Öğrencinin Rolü  • yürüttüğü bir projenin bir parçası olarak bilgi ve anlam üretiminde öğretmenleriyle

                              Daha fazla araştırma ve araştırma benzeri faaliyetler içerdiğinden  öğrenciler, okulun
                           iş birliği yapar.






                      Öğretmenin Rolü  • •  Öğrencilerle iş birliği yapar.




                              Rehberlik, yönlendirme ve kolaylaştırıcı rollerini üstlenir.






                      Okulun Rolü  • laboratuvarlar, atölyeler, kütüphaneler) oluşturulması ve bunların
                              Öğrencilerin araştırma yapmasına uygun eğitim ortamlarının (derslikler,
                           sürdürülebilirliğini sağlar.






           Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Blog/Forum/Metin Yazarlığı ile Uygu-
           larken;


                       Öğrencinin Rolü
                      Öğrencinin Rolü
                            •
                              Öğrenciler okulların resmi internet sayfalarında veya yürüttükleri proje
                            web sayfalarında denetimli olarak blog, forum ve metin yazarlığı yaparlar.
                   •  Öğrenciler okulların resmi
                   internet sayfalarında veya
                            •
                              Öğrenciler düşüncelerini sözcükler ve resimler aracılığıyla ifade ederler.
                   yürüttükleri proje web sayfalarında
                   denetimli olarak blog, forum ve
                   metin yazarlığı yaparlar.
                              Öğrencilerin aktarılan bilgilere göz atmanın veya verilen görevleri yapmanın
                            •
                            yanında bakış açılarını ve analizlerini birbirleriyle paylaşmaları bilginin işbirlikçi
                   •  Öğrenciler düşüncelerini
                            şekilde üretilmesine katkıda bulunur.
                   sözcükler ve resimler aracılığıyla
                   ifade ederler.
                   •  Öğrencilerin aktarılan bilgilere
                   göz atmanın veya verilen görevleri
                   yapmanın yanında bakış açılarını
                   ve analizlerini birbirleriyle
                      Öğretmenin Rolü  •  Öğrenciler tarafından üretilen içeriklerin denetimini yapar.
                   paylaşmaları bilginin işbirlikçi
                   şekilde üretilmesine katkıda
                              Uygun içerikler için ön araştırmalar yapar ve konu havuzu oluşturur.
                            •
                   bulunur.
                                    •  Öğrencilerin uygun içerikler üretmesine rehberlik eder.
                      Okulun Rolü  • etkileşime uygun bir altyapıyı sürdürür.
                              Okulun resmi internet sayfasını oluşturur; erişim ve içerik ekleme gibi








            44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48