Page 44 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 44
BİLGİ VE BECERİ BÜTÜNLÜĞÜNDE ÖĞRENEN OKUL KÜLTÜRÜ
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Araştırmaya Dayalı Öğrenme ile Uygu-
larken;
Öğrencinin Rolü • yürüttüğü bir projenin bir parçası olarak bilgi ve anlam üretiminde öğretmenleriyle
Daha fazla araştırma ve araştırma benzeri faaliyetler içerdiğinden öğrenciler, okulun
iş birliği yapar.
Öğretmenin Rolü • • Öğrencilerle iş birliği yapar.
Rehberlik, yönlendirme ve kolaylaştırıcı rollerini üstlenir.
Okulun Rolü • laboratuvarlar, atölyeler, kütüphaneler) oluşturulması ve bunların
Öğrencilerin araştırma yapmasına uygun eğitim ortamlarının (derslikler,
sürdürülebilirliğini sağlar.
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Blog/Forum/Metin Yazarlığı ile Uygu-
larken;
Öğrencinin Rolü
Öğrencinin Rolü
•
Öğrenciler okulların resmi internet sayfalarında veya yürüttükleri proje
web sayfalarında denetimli olarak blog, forum ve metin yazarlığı yaparlar.
• Öğrenciler okulların resmi
internet sayfalarında veya
•
Öğrenciler düşüncelerini sözcükler ve resimler aracılığıyla ifade ederler.
yürüttükleri proje web sayfalarında
denetimli olarak blog, forum ve
metin yazarlığı yaparlar.
Öğrencilerin aktarılan bilgilere göz atmanın veya verilen görevleri yapmanın
•
yanında bakış açılarını ve analizlerini birbirleriyle paylaşmaları bilginin işbirlikçi
• Öğrenciler düşüncelerini
şekilde üretilmesine katkıda bulunur.
sözcükler ve resimler aracılığıyla
ifade ederler.
• Öğrencilerin aktarılan bilgilere
göz atmanın veya verilen görevleri
yapmanın yanında bakış açılarını
ve analizlerini birbirleriyle
Öğretmenin Rolü • Öğrenciler tarafından üretilen içeriklerin denetimini yapar.
paylaşmaları bilginin işbirlikçi
şekilde üretilmesine katkıda
Uygun içerikler için ön araştırmalar yapar ve konu havuzu oluşturur.
•
bulunur.
• Öğrencilerin uygun içerikler üretmesine rehberlik eder.
Okulun Rolü • etkileşime uygun bir altyapıyı sürdürür.
Okulun resmi internet sayfasını oluşturur; erişim ve içerik ekleme gibi
44