Page 42 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 42

BİLGİ VE BECERİ BÜTÜNLÜĞÜNDE ÖĞRENEN OKUL KÜLTÜRÜ

                                                  MODEL ÖNERİSİ


                                         ÖĞRENME VE ÜRETİM SÜRECİNDE
                                     ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE OKULUN ROLÜ


                       Okulların öğrenen ve üretken kurumlar haline gelmesi aynı zamanda onların eğitim
           ve öğretim sürecinin nesnesi olmak yerine öznesi haline gelmesi ve daha aktif kılınmasıdır.
           Bu doğrultuda okullar öğrencilerin sadece bilgiyi tükettikleri yerler değil, aynı zamanda la-
           boratuvarları, atölyeleri, kütüphaneleri ve derslikleri ile birlikte anlamlı, etkin ve verimli çalış-
           maların yapıldığı üretim üsleri olarak geliştirilmelidir.


                      Öğrencilerin bilgi üretimine dâhil olmalarında kullanılabilecek yöntem ve araçlar ile bu
           süreçte öğrenci, öğretmen ve okulun rolü Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları
           örneği üzerinden ele alınmıştır. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını uygu-
           larken kullanılan yöntem/araç olarak da aktif öğrenme, araştırmaya dayalı öğrenme, blog/
           forum/metin yazarlığı, proje temelli öğrenme seçilmiştir.


































































            42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47