Page 37 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 37

YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI

           Empati Kurma


                  Problemi belirlemek ve problemi ele almak için hedef kitlenin bakış açısını anlamak
           empati kurmanın amacıdır. Bu aşamada gözlem, görüşme ve yerine geçme gibi etkinlikler
           yapılabilir.

           Tanımlama

                  Empati kurma aşamasında toplanan tüm bilgilerin bir araya getirilerek fırsat ve prob-
           lem alanlarının tanımlanmasını içeren aşamadır. Bu aşamada kümeleme ve temalara ayır-
           ma gibi etkinlikler yapılabilir.

           Fikir Üretme

                  Sorun tanımlandıktan sonra hedef kitlenin karşılanmamış ihtiyaçlarına yönelik ge-
           liştirilecek çözüm önerileri beyin fırtınası ile ortaya konulur. Bu aşamada öğrenciler neyin
           prototipini yapacaklarına karar vermeden önce yaratıcı fikirler üzerinde düşünürler.

           Prototipleme

                  Bu aşamada, öğrenci grubu deneme yanılma yoluyla, olası çözümlerden hangisinin
           tanımlanan sorunu/sorunları en iyi şekilde çözebileceğini belirler. Prototip, neyin işe yarayıp
           yaramadığının anlaşılmasına olanak tanıyan çözümün gerçekçi bir temsili olmalıdır.

           Test Etme

                  Bu aşamada, tüm çalışma ve bilgiler bir araya getirilerek ortaya konulan ürün test
           edilir. Test etme, ortaya konulan fikir¬lerin empati kurma aşamasında ortaya çıkan kullanıcı/
           hedef kitle problemini çözüp çözmediğinin keşfedileceği aşamadır.

           Değerlendirme

                  Bu son aşamada, test aşamasındaki olumlu-olumsuz geri bildirimlere göre çözüm
           önerisi yenilenir ve ürüne/modele son hali verilir.

           2.4.2. Proje Temelli Öğrenme

                  Proje temelli öğrenme, öğrencilerin gerçek yaşam durumlarındaki problemlerin çö-
           zümüne yönelik uygulama yapmalarını sağlayan öğrenci merkezli bir öğrenme yaklaşımı-
           dır. Proje temelli öğrenme, öğrencilerin okulda öğrenilenler ile gerçek yaşam arasında ilişki
           kurmalarını ve öğrendikleri kuramsal bilgileri gerçek yaşam problemlerine transfer etmele-
           rini sağlar. Proje temelli öğrenme öğrencilerin ürünler ortaya koymalarını sağlayan bir
           yaklaşımdır. Proje temelli öğrenme uygulamalarında öğrenciler bireysel veya grup ola-
           rak proje hazırlama çalışmaları yapabilirler. Okullarda derslerin konularına ve amaçlarına
           bağlı  olarak;  araç-gereç  projeleri, sanatsal  projeler,  problem  çözme ve öğrenme projeleri
           hazırlanabilir.

                  Proje temelli öğrenmenin işe koşulmasında öğretmenlerin dikkat etmesi gere-
           ken konular şunlardır:

           •   Dersin öğrenme hedefi en az uygulama ve daha üst düzeyde olmalıdır.

           •   Öğrencilerin proje hazırlayacakları konu ile ilgili bilişsel ve duyuşsal hazırbulunuşluk dü-
              zeyleri yeterli olmalıdır.



                                                                                                            37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42