Page 36 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 36

BİLGİ VE BECERİ BÜTÜNLÜĞÜNDE ÖĞRENEN OKUL KÜLTÜRÜ










































          2.4.  Üretken Okulda Öğrenme


                  Öğrenen okulların üretken okullara dönüşebilmesi için tasarım odaklı düşünme, pro-
          je temelli öğrenme, sorgulama temelli öğrenme gibi öğrenme yaklaşımları esas alınarak
          öğrenme süreçleri planlanmalıdır. Üretken okullarda bu öğrenme yaklaşımları ile yaratıcı
          fikirler, modeller, tasarımlar, projeler üretilebilir.

          2.4.1.  Tasarım Odaklı Düşünme

                  Tasarım odaklı düşünme, okulların ve sınıfların var olan problemlerine çözüm bulma
          ya da var olan sistemleri daha iyi hale getirmede yaratıcı fikirler üretmeyi temel alan bir yak-
          laşımdır. Bu yaklaşım hem insan merkezli hem de birlikte çalışmayı içerir.

                  Tasarım odaklı düşünmeye yönelik çalışmalar, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin
          (problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iş birliği, iletişim vb.) gelişmesine kat-
          kı sağlar (Çiftçi, 2020). Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı ayrıca öğrencilerin tasarım yap-
          masını sağlayarak açık fikirli birer mucit olmasını destekler, okulda edinilen bilgileri gerçek
          yaşamla ilişkilendirmelerine ve farklı bağlamlara transfer etmelerine olanak sağlar, üretilen
          çözümün kalitesini artırır, süreç temelli öğretim uygulamalarını ve deneysel öğrenmeyi sağ-
          lar (Çiftçi, 2020).

                  Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı empati kurma, tanımlama, fikir üretme, prototip-
          leme, test etme ve değerlendirme aşamalarından oluşur.



                 Empati        Tanmlama        Fikir       Prototipleme        Test        Değerlendirme
                 Kurma                          Üretme                          Etme






            36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41