Page 35 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 35

YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI

           2.2.4. İletişim


                  Üretken okullarda belli konuları tartışmak için toplantıların düzenlenmesi gerekmek-
           tedir. Aksayan işlerin toparlanması için çalışanlar arasında güçlü ve devamlı bir iletişimin
           sağlanması önemlidir.

                  Amerika Birleşik Devletlerinde (ABD) 2014 yılında okulların üretkenliğinin geliştiril-
           mesi amacıyla bir rapor ortaya konulmuştur (Hill, 2014). Eğitim kurumlarında üretkenliğin
           ön plana çıkarılması için “yönetişim” yaklaşımının benimsenmesine ek olarak bu doğrultu-
           da bazı önerilerde bulunulmaktadır:


           •   Yerel ve okul düzeyindeki yöneticilerin problemleri anında çözme özgürlüğüne sahip ol-
              ması gerekmektedir.

           •   Eşitsizliğe karşı mücadele yürütülmelidir. Yani yoksul veya azınlık gruplara ait öğrenciler
              daha aşağıdaki okullara yerleştirilmemeli ve ayrımcılıktan kaçınılmalıdır.


           •   Verimlilik ön plana çıkarılmalıdır. Yani girdi-çıktı dengesi iyi kurulmalıdır.

           •   Performans temelli yaklaşım benimsenmeli ve yeni ihtiyaçlara ve olasılıklara yönelik ka-
              pılar hep aralanmalıdır.


           •   Her bir eğitim kurumu düzeyinde şeffaflık benimsenmeli ve her bir harcamanın öğren-
              cilerin kazanımları ile ilişkisi ortaya konulmalıdır.


           •   Okullar, etkililikten ziyade üretkenlik için sorumlu tutulmalıdır.

           2.3.    Üretken Okulun Hedefleri


                  Üretken okullar, aşağıdaki hedeflere ulaşmayı amaçlayabilir:

           •   Yenilikçi, girişimci, üretken nesiller yetiştirmek,

           •   Gerçek hayatta karşılaşılan problemleri fark etmek ve problemlere çözüm üretmek,

           •   Sorunların çözümüne yönelik çok sayıda farklı fikir üreterek bu fikirler arasından en uy-
              gun olanı seçmek,

           •   Ekip çalışmasını önemseyip iş birliği yapmak,


           •   Rekabet edilebilirliği güçlendirmek,

           •   Kuramsal bilgiyi beceriye dönüştürmek,

           •   Mühendisliğin ve teknolojinin doğasını ve bilimle olan ilişkisini kavramak,


           •   Bilim ve teknolojiye yönelik olumlu tutum geliştirmek,

           •   Katma değeri olan üretimi gerçekleştirmek.











                                                                                                            35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40