Page 35 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 35
YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
2.2.4. İletişim
Üretken okullarda belli konuları tartışmak için toplantıların düzenlenmesi gerekmek-
tedir. Aksayan işlerin toparlanması için çalışanlar arasında güçlü ve devamlı bir iletişimin
sağlanması önemlidir.
Amerika Birleşik Devletlerinde (ABD) 2014 yılında okulların üretkenliğinin geliştiril-
mesi amacıyla bir rapor ortaya konulmuştur (Hill, 2014). Eğitim kurumlarında üretkenliğin
ön plana çıkarılması için “yönetişim” yaklaşımının benimsenmesine ek olarak bu doğrultu-
da bazı önerilerde bulunulmaktadır:
• Yerel ve okul düzeyindeki yöneticilerin problemleri anında çözme özgürlüğüne sahip ol-
ması gerekmektedir.
• Eşitsizliğe karşı mücadele yürütülmelidir. Yani yoksul veya azınlık gruplara ait öğrenciler
daha aşağıdaki okullara yerleştirilmemeli ve ayrımcılıktan kaçınılmalıdır.
• Verimlilik ön plana çıkarılmalıdır. Yani girdi-çıktı dengesi iyi kurulmalıdır.
• Performans temelli yaklaşım benimsenmeli ve yeni ihtiyaçlara ve olasılıklara yönelik ka-
pılar hep aralanmalıdır.
• Her bir eğitim kurumu düzeyinde şeffaflık benimsenmeli ve her bir harcamanın öğren-
cilerin kazanımları ile ilişkisi ortaya konulmalıdır.
• Okullar, etkililikten ziyade üretkenlik için sorumlu tutulmalıdır.
2.3. Üretken Okulun Hedefleri
Üretken okullar, aşağıdaki hedeflere ulaşmayı amaçlayabilir:
• Yenilikçi, girişimci, üretken nesiller yetiştirmek,
• Gerçek hayatta karşılaşılan problemleri fark etmek ve problemlere çözüm üretmek,
• Sorunların çözümüne yönelik çok sayıda farklı fikir üreterek bu fikirler arasından en uy-
gun olanı seçmek,
• Ekip çalışmasını önemseyip iş birliği yapmak,
• Rekabet edilebilirliği güçlendirmek,
• Kuramsal bilgiyi beceriye dönüştürmek,
• Mühendisliğin ve teknolojinin doğasını ve bilimle olan ilişkisini kavramak,
• Bilim ve teknolojiye yönelik olumlu tutum geliştirmek,
• Katma değeri olan üretimi gerçekleştirmek.
35