Page 30 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 30

BİLGİ VE BECERİ BÜTÜNLÜĞÜNDE ÖĞRENEN OKUL KÜLTÜRÜ

           1. 11.  Öğrenen Okulun Sorunları


                  Öğrenen insanın kendine özgü sorunları olduğu gibi öğrenen okulların da kendine
           özgü sorunları vardır. Carlson (1996)’a göre öğrenen okul oluşturma sürecinin sorunları şun-
           lardır (Şen, 2019):

           1. Okulun belleğindeki unutkanlığın yüksek olması kurumsal düşünmenin okulun amaçla-
           rından sapması, farklı düşüncelerin yönetilememesi.

           2. Eğitim kurumunun paydaşlarının (öğretmenler, yöneticiler, okul içinde ve dışındaki eği-
           tim paydaşları) eğitim öğretimle ilgili sorunları başkasına yıkması, sorumluluktan kaçması
           ya da eğitim kurumunda sorunlar yokmuş gibi davranması.

           3. Okul içerisindeki sorunların kaynağı olarak sorunlarla ilgisi olmayanların suçlanması.

           4. Bireylerin okul içerisinde iyi ya da kötü olarak sınıflandırılması.


           5. Okul içerisinde olaylara ve paydaşlara önyargılı davranılması.

                  Öğrenen okullarda paydaşların birlikte düşünmelerini engelleyen durumlar ise şun-
           lardır (Şen, 2019):


           1. Ortaya çıkan sorunları inkâr etme,

           2. Paydaşların kişiliği ile davranışlarını birbirinden ayıramama,

           3. İşi en yetkin nitelikte yapma kaygısı,


           4. Paydaşların benmerkezciliği,

           5. Sorunların ortaya çıkardığı durumdan bencil yararlanma,

           6. İçtenlikli olmayan yüzeysel ilişkiler kurmak.


                  Tüm bu sorunlar sadece öğrenen okulun değil her kurumun sorunu olabilir. Bu so-
           runlar öğrenen okulda belirginleşirse okulun öğrenmesi ve özellikle de okulun düşünmesi
           engellenmiş olur (Şen, 2019).































            30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35