Page 25 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 25

YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI

                  Öğrenen okul değerlerle yönetilir. Öğrenen okullar; öğrenmenin sadece bilişsel öğ-
           renmelerle sınırlı kalmadığı, tutumlar, değerler ve inançlar gibi duyuşsal özelliklerin de
           geliştirilmesi gerektiğine inanılan kurumlardır. Bilişsel ve duyuşsal özelliklerin bütünleşti-
           rildiği ortamlarda öğrenme anlam kazanır (Akgedik, 2016).


           1.5.    Öğrenen Okullarda Öğrenme Ortamları

                  Öğrenen okulda öğrenme ortamı; yönetici, öğretmen, öğrenci, veli ve okulun diğer
           paydaşlarının paylaştığı sosyal bir ortamdır. Öğrenen okullar dört duvarın dışında da çeşit-
           li öğrenme ortamları oluşturan dinamik bir kurumdur. Öğrenen  okullar  sadece  okul  içi
           değil, okul dışında da diğer kurumlarla iş birliği kurar ve birlikte öğrenme anlayışını
           benimser. Yönetici, öğretmen ve velilere yönelik okullardaki öğrenme ortamları şunlardır
           (Daşan, 2015):



                              Hizmet içi eğitim faaliyetleri


                                 Zümre öğretmenler kurulu

                                   Öğretmenler kurulu


                                   Şube öğretmenler kurulu


                                 Teftiş, denetleme ve rehberlik faaliyetleri

                              Okul - aile birliği ve okul koruma dernekleri ile yaplan toplantlar




                  Öğrencilere yönelik öğrenme ortamları, öğrencilerin çevreleriyle daha fazla etkile-
           şimde bulunarak zengin öğrenme yaşantıları edinmelerine yardımcı olmalıdır. Bu süreçte
           okul içi öğrenme ortamlarının (sınıf, kütüphane, laboratuvarlar, beceri ve tasarım atölyeleri,
           okul bahçesi vb.) yanı sıra okul dışı öğrenme ortamlarından da (kütüphaneler, müzeler, millî
           parklar, kültür merkezleri, bilim ve sanat merkezleri, araştırma enstitüleri, kurum ve kuruluş-
           lar vb.) en üst düzeyde yararlanılmalıdır.

           1.6.   Öğrenen Okulda Yönetici



                                                             Öğrenen okulda okul yöneticileri, hem öğ-
                                                      retmenlerin hem de öğrencilerin istekle çalışmasını
                                                      sağlayacak olumlu bir öğretme-öğrenme ortamı ve
                                                      iklimi oluşturmak ve bunu sürdürmek durumunda-
                                                      dır. Okul yöneticilerinin en önemli görevlerinden
                                                      biri, öğretmenlerin mesleki gelişimleri için gerek-
                                                      li hizmet içi etkinlikleri öğretmenlere duyurma ve
                                                      düzenlenmesini sağlamaktır. Okul yöneticilerinin
                                                      önemli görevlerinden biri de öğretmenlerin destek-
                                                      lenmesi ve geliştirilmesinde fayda sağlayan öğret-
                                                      menleri başarılarından dolayı ödüllendirmektir (Da-
                                                      şan, 2015).




                                                                                                            25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30