Page 25 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 25
YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
Öğrenen okul değerlerle yönetilir. Öğrenen okullar; öğrenmenin sadece bilişsel öğ-
renmelerle sınırlı kalmadığı, tutumlar, değerler ve inançlar gibi duyuşsal özelliklerin de
geliştirilmesi gerektiğine inanılan kurumlardır. Bilişsel ve duyuşsal özelliklerin bütünleşti-
rildiği ortamlarda öğrenme anlam kazanır (Akgedik, 2016).
1.5. Öğrenen Okullarda Öğrenme Ortamları
Öğrenen okulda öğrenme ortamı; yönetici, öğretmen, öğrenci, veli ve okulun diğer
paydaşlarının paylaştığı sosyal bir ortamdır. Öğrenen okullar dört duvarın dışında da çeşit-
li öğrenme ortamları oluşturan dinamik bir kurumdur. Öğrenen okullar sadece okul içi
değil, okul dışında da diğer kurumlarla iş birliği kurar ve birlikte öğrenme anlayışını
benimser. Yönetici, öğretmen ve velilere yönelik okullardaki öğrenme ortamları şunlardır
(Daşan, 2015):
Hizmet içi eğitim faaliyetleri
Zümre öğretmenler kurulu
Öğretmenler kurulu
Şube öğretmenler kurulu
Teftiş, denetleme ve rehberlik faaliyetleri
Okul - aile birliği ve okul koruma dernekleri ile yaplan toplantlar
Öğrencilere yönelik öğrenme ortamları, öğrencilerin çevreleriyle daha fazla etkile-
şimde bulunarak zengin öğrenme yaşantıları edinmelerine yardımcı olmalıdır. Bu süreçte
okul içi öğrenme ortamlarının (sınıf, kütüphane, laboratuvarlar, beceri ve tasarım atölyeleri,
okul bahçesi vb.) yanı sıra okul dışı öğrenme ortamlarından da (kütüphaneler, müzeler, millî
parklar, kültür merkezleri, bilim ve sanat merkezleri, araştırma enstitüleri, kurum ve kuruluş-
lar vb.) en üst düzeyde yararlanılmalıdır.
1.6. Öğrenen Okulda Yönetici
Öğrenen okulda okul yöneticileri, hem öğ-
retmenlerin hem de öğrencilerin istekle çalışmasını
sağlayacak olumlu bir öğretme-öğrenme ortamı ve
iklimi oluşturmak ve bunu sürdürmek durumunda-
dır. Okul yöneticilerinin en önemli görevlerinden
biri, öğretmenlerin mesleki gelişimleri için gerek-
li hizmet içi etkinlikleri öğretmenlere duyurma ve
düzenlenmesini sağlamaktır. Okul yöneticilerinin
önemli görevlerinden biri de öğretmenlerin destek-
lenmesi ve geliştirilmesinde fayda sağlayan öğret-
menleri başarılarından dolayı ödüllendirmektir (Da-
şan, 2015).
25