Page 29 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 29

YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI

           lerle paylaşılabilir, velilerden sınıf, öğrenci, öğretmen ve okula yönelik görüşleri alınabi-
           lir. Veli ile etkili iletişim için kullanılabilecek araçlar; bültenler, anketler, okul-aile birlikleridir.
           Ayrıca öğretmen-veli işbirliğinin artırılması için okul-ev ziyaretleri yaygınlaştırılabilir. Okullar-
           da kurumsal öğrenme konusundaki çabalara destek olmak için veliler de ödül sistemlerinin
           geliştirilmesi konusunda okul yönetimlerine destek olabilir (Uğur, 2019).

                  Veliler okuldaki eğitim-öğretim sürecinde pasif konumda olmaktan memnun değil-
           lerdir. Öğretmenler de bununla uyumlu şekilde aktif konumda olan ve öğrencilerinin öğ-
           renme süreçlerine katkıda bulunan veli isterler. Öğretmenler, velilere çocuklarının başarılı
           olmaları konusunda rehberlik ederek onları okula çekebilmelidir. Öğrenen bir okul oluştura-
           bilmek için öğrenen yöneticiler, öğrenen öğretmenler, öğrenen öğrenciler ve öğrenen veli-
           lerin olması gerekir (Akgedik, 2016).

                  Örneğin öğrenen bir veli olması için; öğrencinin velisi her ay düzenli olarak rehber
           öğretmen ve alanında uzman kişiler tarafından hazırlanan öğrencinin içinde bulundu-
           ğu gelişim dönemindeki ihtiyaçlarını anlatan bir seminere katılabilir. Bunun yanında
           anne-çocuk, baba-çocuk belirli temalarda etkinlik günleri düzenlenebilir, velilere kitap
           okuma, resim yapma, materyal geliştirme vb. etkinlikleri yaptırılabilir.


           1.10.  Öğrenen Okulun Örnek Uygulamaları

                  Öğrenen okullarda öğretmenler ve öğrenciler her ünitenin sonunda, çalışmalarını bir-
           likte nasıl yaptıklarını, bir sonraki üniteye geçtiklerinde nasıl daha başarılı olacaklarını, birey-
           sel ve grupla öğrenme süreçlerinin nasıl daha iyi sonuç vereceğini düşünmek için zaman
           ayırır ve planlar yaparlar (Şen, 2019).

                  Öğrenen okullar, öğrenme etkinlikleri ve faaliyetleri ile diğer kurumlardan ayrılabilir.
           Öğrenen okullarda aşağıda yer alan örnek uygulamalar bulunmaktadır (Kırıkçı, 2019):





                                                         Aktif
                                                       öğrenme









                                  Pozitif              Öğrenen               Öğrenci
                                 değerlen            okullardaki             merkezli
                                                        örnek
                                   dirme             uygulamalar            öğrenme









                                                       İşbirlikli
                                                       öğrenme










                                                                                                            29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34