Page 29 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 29
YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
lerle paylaşılabilir, velilerden sınıf, öğrenci, öğretmen ve okula yönelik görüşleri alınabi-
lir. Veli ile etkili iletişim için kullanılabilecek araçlar; bültenler, anketler, okul-aile birlikleridir.
Ayrıca öğretmen-veli işbirliğinin artırılması için okul-ev ziyaretleri yaygınlaştırılabilir. Okullar-
da kurumsal öğrenme konusundaki çabalara destek olmak için veliler de ödül sistemlerinin
geliştirilmesi konusunda okul yönetimlerine destek olabilir (Uğur, 2019).
Veliler okuldaki eğitim-öğretim sürecinde pasif konumda olmaktan memnun değil-
lerdir. Öğretmenler de bununla uyumlu şekilde aktif konumda olan ve öğrencilerinin öğ-
renme süreçlerine katkıda bulunan veli isterler. Öğretmenler, velilere çocuklarının başarılı
olmaları konusunda rehberlik ederek onları okula çekebilmelidir. Öğrenen bir okul oluştura-
bilmek için öğrenen yöneticiler, öğrenen öğretmenler, öğrenen öğrenciler ve öğrenen veli-
lerin olması gerekir (Akgedik, 2016).
Örneğin öğrenen bir veli olması için; öğrencinin velisi her ay düzenli olarak rehber
öğretmen ve alanında uzman kişiler tarafından hazırlanan öğrencinin içinde bulundu-
ğu gelişim dönemindeki ihtiyaçlarını anlatan bir seminere katılabilir. Bunun yanında
anne-çocuk, baba-çocuk belirli temalarda etkinlik günleri düzenlenebilir, velilere kitap
okuma, resim yapma, materyal geliştirme vb. etkinlikleri yaptırılabilir.
1.10. Öğrenen Okulun Örnek Uygulamaları
Öğrenen okullarda öğretmenler ve öğrenciler her ünitenin sonunda, çalışmalarını bir-
likte nasıl yaptıklarını, bir sonraki üniteye geçtiklerinde nasıl daha başarılı olacaklarını, birey-
sel ve grupla öğrenme süreçlerinin nasıl daha iyi sonuç vereceğini düşünmek için zaman
ayırır ve planlar yaparlar (Şen, 2019).
Öğrenen okullar, öğrenme etkinlikleri ve faaliyetleri ile diğer kurumlardan ayrılabilir.
Öğrenen okullarda aşağıda yer alan örnek uygulamalar bulunmaktadır (Kırıkçı, 2019):
Aktif
öğrenme
Pozitif Öğrenen Öğrenci
değerlen okullardaki merkezli
örnek
dirme uygulamalar öğrenme
İşbirlikli
öğrenme
29