Page 34 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 34
BİLGİ VE BECERİ BÜTÜNLÜĞÜNDE ÖĞRENEN OKUL KÜLTÜRÜ
2.1.3. Teknolojinin kullanımı
Bu yaklaşım üretkenliğe katkı sağlayacak uygun teknolojilerin kullanımına odaklan-
maktadır. Öğrenen ve üretken okullar yeniliklere açık kurumlardır. Okullar kendilerinin sa-
hip olmadığı teknolojiye sahip olan okul ve kurumlardan destek alarak paydaşlarının bu tek-
nolojileri kullanmasını sağlayabilir.
2.2. Okullarda Üretkenliğin Geliştirilmesi İçin Temel İlkeler
Aşağıdaki ilkelerin işe koşulması, okullarda üretkenliğin gelişimine katkı sağlar (Dar-
ra, 2006):
2.2.1. Kontrol/Denetim
Performans ölçmenin kullanımı ve üretkenlik oranlarının ortaya konulması, okullarda
üretkenliğin gelişimi için önemli bir ilkedir. Bu bağlamda üretken okullar tarafından süreç
odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenebilir. Burada amaç, okulun paydaşları tarafından
ortaya konulan ürünlerin/fikirlerin gelişimlerini izlemek ve bu ürünleri/fikirleri geliştirenlere
geri bildirim vermektir. Bu şekilde geliştirilen ürünlerin/fikirlerin ilerleme aşamaları görülür.
2.2.2. Koordinasyon
Bütün faaliyetlerin koordine edilmesi, sorumlu bir kişinin belirlenmesi yoluyla gerçek-
leştirilebilir. İlgili kişi, okul içindeki bütün faaliyetlerin uygun bir şekilde yürütülüp yürütül-
mediğini ve her bir çalışmanın planlandığı gibi ilerleyip ilerlemediğini koordine eder.
2.2.3. İş birliği
Tüm paydaşlar arasındaki iş birliği okulda üretkenlik için vazgeçilmez bir gerekliliktir.
Bütün paydaşların bir arada olamadığı durumlarda iş birliğini artıracak bütün iletişim kanal-
ları (sanal iletim yöntemleri vb.) işe koşulmalıdır.
34