Page 95 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 95

EK 1: Felsefe 10 (10.2.1. - Anlama) Ders Planı Örneği          Öğretim Programı Okuryazarlığı


               2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                    Süre: 40 dk.
                    Öğrencilere;
                    •  “Okulda yaşadığınız sorunlar nelerdir?” sorusu yöneltilir. Öğrencilerin belirttikleri sorunlardan birini seçme-
                      leri sağlanır. (5 dk.)
                 1-GİRİŞ  •  Belirlenen sorunu ortaya çıkaran nedenleri düşünmeleri ve bunlara yönelik gerekçelerini not etmeleri
                      söylenir. Beyin fırtınası tekniği kullanılarak öğrencilerin sorunun çözümüne yönelik görüş geliştirmeleri ve
                      görüşlerini paylaşmaları sağlanır. Paylaşılan görüşlerden hangisinin diğerlerine göre daha geçerli olduğu
                      öğrencilere sorulur. (15 dk.)
                    •  Bir iddianın, görüşün veya argümanın doğru kabul edilebilmesinin nelere bağlı olabileceği hakkında tartış-
                      ma yaptırılır. (20 dk.)


                 Öğrencilerin bir sorun üzerine görüş oluşturmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Böylece konunun ana kavramlarından olan
                 “görüş” kavramına hazırlık hedeflenir.
                 Soruna yönelik gerekçelerin not alınması ve beyin fırtınası tekniğiyle öğrencilerin kendilerini sözlü ve yazılı ifade etmeleri ve
                 öz denetim değerini kazanmaları amaçlanır.
                 Görüşlerin paylaşılması ve geçerliliği üzerinde durulmasıyla konunun öğrenciye doğrudan keşfettirilmesi amaçlanmıştır.
                 Öğrencilerin görüşlerinin alınmasıyla ana dilde iletişim yetkinliklerinin geliştirilmesi hedeflenir.



                 “Okulda yaşadığınız sorunlar nelerdir?” sorusuyla başlanmasının amacı, öğrencilerin kendi deneyimlerinden hareketle ilgili
                 konuya dikkatlerini çekmektir. Bununla öğrencilerin dikkatlerini çekmek, hazırulunuşluklarını ölçmek hedeflenir. Böylece
                 sorundan hareketle düşünmenin başlaması amaçlanır.



                 Tartışmayla öğrencilerin konu hakkındaki ön bilgileri yoklanarak dikkatlerini doğrudan konuya çekmek sağlanır.
                 Tartışma tekniğiyle öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri desteklenmeye çalışılır.




































                                                                                                         93 93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100