Page 96 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 96

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 1: Felsefe 10 (10.2.1. - Anlama) Ders Planı Örneği


                  Süre: 40 dk.
                  Öğrencilere;
                  •  Aşağıda verilen “1. Uygulama” yaptırılır. (20 dk.)

                  1.UYGULAMA
                  Yönerge: Aşağıdaki tabloda verilen ifadelerden hangilerine katılıp katılmadığınızı karşılarına yazınız. Daha
                  sonra yanıtlarınızı arkadaşlarınızınkiyle karşılaştırınız ve yanıtlardaki farklılıkların nedenlerini tartışınız.

                   İfadeler                                       Katılıyorum / Katılmıyorum
                   Bilimsel görüşler, kişisel görüşlere göre daha özneldir.
                   Bir konu hakkında ileri sürülen argümanlar sadece deney-
                   seldir.
                   Beğenilerin doğruluğu tartışılmaz.
                   Bir iddia taşıyan yargılar doğru ya da yanlış değerde olabilir.
                   Özel yargılar genel yargılardan akılsal olarak çıkarılabilir.
                   Tek tek özel durumları ifade eden genel bir yargı kurulabilir.
              2-GÜDÜLEME  Elektrik kabloları ile sinir sistemi arasında benzerlik kuru-

                   lamaz.
                   Tutarlı ifadeler, düşünmede hata yapıldığını gösterir.

                   Çelişik ifadelerden biri doğruysa diğeri kesinlikle yanlıştır.
                   Gerçek, kişiden kişiye değişmez.
                   Temellendirilmeyen  düşüncelerin  doğruluğuna  şüphe  ile
                   yaklaşmak gerekir.

                   Bir konu hakkında yapılan akıl yürütme mantıklı olursa ge-
                   çersizdir.
                   Mantık doğru düşünme sanatıdır.


                  •  Kelime bulutu oluşturma WEB 2 araçlarından birinin kullanımı hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin seçilen aracı
                   kullanarak “Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramlar nelerdir?” sorusunu yanıtlamaları sağlanır. Öğrenci
                   yanıtlarına “Görüş, argüman, önerme, tümdengelim, tümevarım, analoji, tutarlılık, çelişiklik, gerçeklik, doğru-
                   luk ve temellendirme” kavramlarından eksik olanlar eklenir. (20 dk.)
                  •  Öğrencilere gelecek haftaki ders için görüş, önerme, tümdengelim, tümevarım ve analoji kavramları hakkında
                   araştırma yapmaları gerektiği belirtilir. Mantık dersinin  “Mantığa Giriş” ünitesinde bu konuların yer aldığı bilgisi
                   verilir.

             1. uygulamayla öğrencilerin konunun kavramlarını fark etmeleri ve konuya güdülenmeleri hedeflenir.

             Öğrencilere, kavram araştırma görevi verilerek onların gelecek hafta yapılacak derse hazır gelmeleri sağlanmıştır. Bunun-
             la beraber bilgi okuryazarlığı becerileri desteklenmeye çalışılmıştır.
             Bu konuyla yeni bir öğrenme gerçekleştiğinden derse hazırlıklı gelmenin önemi öğrencilere vurgulanır.
             Araştırmayla öğrencilerin sorumluluk değeri ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği kazanmaları amaçlanır.
             Araştırma göreviyle öğrencilerin felsefi kavram ve bilgi edinimi alan becerilerini desteklemek hedeflenir.
             Mantık dersinin “Mantığa Giriş” ünitesiyle ilişkili olduğu bildirilerek disiplinler arası ilişkiye vurgu amaçlanır.

             WEB 2 aracıyla öğrencileri hem ön bilgilerini yoklamak hem de konuya güdülemek amaçlanır.
             Eksik kavramlar belirtilerek öğrencilerin konunun tüm kavramlarından haberdar olmaları sağlanır.
             Öğrencilerin ifade etme ve yazma alan becerilerinin gelişimi desteklenir.


       94 94
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101