Page 98 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 98
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Felsefe 10 (10.2.1. - Anlama) Ders Planı Örneği
Tümevarım 1. Öncül: Metal olan demir ısıtılınca genleşir.
• Tek tek olay ve olgulardan genel yasalara veya ti- 2. Öncül: Metal olan bakır ısıtılınca genleşir.
kel önermeden hareketle tümel önermeye doğru 3. Öncül: Metal olan alüminyum ısıtılınca genleşir.
giden akıl yürütme biçimidir. 4. Öncül: Metal olan çinko ısıtılınca genleşir.
• Sonuçları kesin olmamakla birlikte güvenilirdir. Sonuç: O hâlde bütün metaller ısıtılınca genleşir.
Analoji 1. Öncül: Dünya’da ve Mars’ta atmosfer vardır.
• İki farklı nesne veya önerme arasındaki benzerlik- 2. Öncül: Dünya’da yaşam vardır.
lere dayanarak çıkarım yapma işlemidir. Biri için Sonuç: O hâlde Mars’ta da yaşam bulunabilir.
ifade edilen benzerliğin diğeri için de düşünülme-
sine dayanır.
• Aşağıda verilen “2. uygulama” yaptırılır. (45 dk.)
2. UYGULAMA
1. Yönerge: Aşağıda genel ağ linki verilen Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne ait “Felsefe 10 Beceri
Temelli Etkinlik Kitabı”nın ilgili etkinliği yapınız.
3-DERSİN İŞLENİŞİ
Görsel 1.1: Önerme Türleri
http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/10/felsefe/index.htm-
l#p=44
2. uygulamayla dijital ortamda yer alan etkinlikler; konunun görüş, önerme, tümdengelim, tümevarım, analoji kavramlarını
bilgi ve beceri açısından karşılayacak nitelikte olduğu için seçilmiştir.
Uygulamadaki sorularla öğrencilerin süreç içerisinde değerlendirmeleri yapılarak eksik ya da yanlış öğrenmelerini belir-
lemek amaçlanır. Böylece öğrencilerin, kendilerini süreç içerisinde değerlendirmelerine ve dönüt elde etmelerine imkân
sağlanır.
Uygulamayla öğrencilerin dijital yetkinliklerinin yanı sıra matematiksel yetkinlik ve bilim / teknolojide temel yeteneklerini de
geliştirmek hedeflenir.
Uygulamayla öğrencilerin eleştirel düşünme genel becerilerinin yanı sıra akıl yürütme, argümantasyon, analitik düşünme,
ifade ve yazma becerilerini de geliştirmek amaçlanır.
96 96