Page 98 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 98

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 1: Felsefe 10 (10.2.1. - Anlama) Ders Planı Örneği


                  Tümevarım                                1. Öncül: Metal olan demir ısıtılınca genleşir.

                  •  Tek tek olay ve olgulardan genel yasalara veya ti-  2. Öncül: Metal olan bakır ısıtılınca genleşir.
                    kel  önermeden  hareketle  tümel  önermeye  doğru   3. Öncül: Metal olan alüminyum ısıtılınca genleşir.
                    giden akıl yürütme biçimidir.          4. Öncül: Metal olan çinko ısıtılınca genleşir.
                  •  Sonuçları kesin olmamakla birlikte güvenilirdir.  Sonuç: O hâlde bütün metaller ısıtılınca genleşir.
                  Analoji                                  1. Öncül: Dünya’da ve Mars’ta atmosfer vardır.

                  •  İki farklı nesne veya önerme arasındaki benzerlik-  2. Öncül: Dünya’da yaşam vardır.
                    lere  dayanarak  çıkarım  yapma  işlemidir.  Biri  için  Sonuç: O hâlde Mars’ta da yaşam bulunabilir.
                    ifade edilen benzerliğin diğeri için de düşünülme-
                    sine dayanır.

                  •  Aşağıda verilen “2. uygulama” yaptırılır. (45 dk.)

                  2. UYGULAMA
                  1. Yönerge: Aşağıda genel ağ linki verilen Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne ait “Felsefe 10 Beceri
                  Temelli Etkinlik Kitabı”nın ilgili etkinliği yapınız.
              3-DERSİN İŞLENİŞİ




























                  Görsel 1.1: Önerme Türleri

                    http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/10/felsefe/index.htm-
                    l#p=44




              2. uygulamayla dijital ortamda yer alan etkinlikler; konunun görüş, önerme, tümdengelim, tümevarım, analoji kavramlarını
              bilgi ve beceri açısından karşılayacak nitelikte olduğu için seçilmiştir.
              Uygulamadaki sorularla öğrencilerin süreç içerisinde değerlendirmeleri yapılarak eksik ya da yanlış öğrenmelerini belir-
              lemek amaçlanır. Böylece öğrencilerin, kendilerini süreç içerisinde değerlendirmelerine ve dönüt elde etmelerine imkân
              sağlanır.
              Uygulamayla öğrencilerin dijital yetkinliklerinin yanı sıra matematiksel yetkinlik ve bilim / teknolojide temel yeteneklerini de
              geliştirmek hedeflenir.
              Uygulamayla öğrencilerin eleştirel düşünme genel becerilerinin yanı sıra akıl yürütme, argümantasyon, analitik düşünme,
              ifade ve yazma becerilerini de geliştirmek amaçlanır.



       96 96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103