Page 164 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 164
EK 1: Matematik 10 (10.2.1.3.-Analiz) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 40 dakika
Öğrencilerin ders sonunda neler öğrendiklerini değerlendirmek amacıyla aşağıdaki sorular sorulur:
1. Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaç yöntemiyle oluşturulan değerlendirme sorusu çoğaltılarak öğren-
cilere uygulanır.
Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerin doğru olanları için “D”, yanlış olanları için “Y” yönlendirici
oklarını takip ediniz. Her kararınız bir sonraki aşamayı etkileyecek, vereceğiniz cevaplar sizi farklı yollardan 8
ayrı çıkışa ulaştıracaktır. Doğru sonuca bağlı çıkış bir tanedir.
D 1. Çıkış
Y ç) Bir f fonksiyonun sıfırları,
f(y)=0 denkleminin Y
kökleridir.
2. Çıkış
b) Bir fonksiyon grafiğinde
x-eksenini kesen ya da teğet
olduğu noktaların apsisleri D
fonksiyonun sıfırlarıdır. 3. Çıkış
D D d) Bir f fonksiyonun sıfırları,
f(x)=0 denkleminin Y
kökleridir.
4. Çıkış
a) Grafikte verilen fonkisyonun üzerindeki her
5-DEĞERLENDİRME fonksiyon grafiğidir. D e) Bir f fonksiyonun sıfırı Y 5. Çıkış
noktadan y-eksenine çizilen paralel doğrular
fonksiyonu bir noktada kesiyorsa grafik,
D
yok ise f(x)=0 denkleminin
Y
gerçel sayılarda çözüm
c) Bir fonksiyon grafiğinde
y-eksenini kesen ya da teğet kümesi boş kümedir. 6. Çıkış
olduğu noktaların apsisleri
fonksiyonun sıfırlarıdır. D 7. Çıkış
Y f) Bir f fonksiyonun sıfırları
toplamı her zaman 0 değe- Y
rine eşittir.
8. Çıkış
Tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği ile doğru yanlış maddele-
ri arasındaki genelden özele giden bağlantıları kullanarak bir
konuyu derinlemesine detaylandırmak amaçlanmıştır. Böy-
lece öğrencilerin kavram yanılgıları ortaya çıkacak konuya
ilişkin bilgilerin ne ölçüde kazanıldığı tespit edilecektir.
163