Page 164 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 164

EK 1: Matematik 10  (10.2.1.3.-Analiz) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 40 dakika
                   Öğrencilerin ders sonunda neler öğrendiklerini değerlendirmek amacıyla aşağıdaki sorular sorulur:

                   1.  Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaç yöntemiyle oluşturulan değerlendirme sorusu çoğaltılarak öğren-
                     cilere uygulanır.

                   Aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerin doğru olanları için “D”, yanlış olanları için “Y” yönlendirici
                   oklarını takip ediniz. Her kararınız bir sonraki aşamayı etkileyecek, vereceğiniz cevaplar sizi farklı yollardan 8
                   ayrı çıkışa ulaştıracaktır. Doğru sonuca bağlı çıkış bir tanedir.



                                                                                  D      1. Çıkış
                                                      Y    ç)  Bir f fonksiyonun sıfırları,
                                                             f(y)=0 denkleminin   Y
                                                             kökleridir.
                                                                                         2. Çıkış
                                  b)  Bir fonksiyon grafiğinde
                                    x-eksenini kesen ya da teğet
                                    olduğu noktaların apsisleri                   D
                                    fonksiyonun sıfırlarıdır.                            3. Çıkış
                          D                            D   d) Bir f fonksiyonun sıfırları,
                                                             f(x)=0 denkleminin   Y
                                                             kökleridir.
                                                                                         4. Çıkış
                       a)  Grafikte verilen fonkisyonun üzerindeki her
               5-DEĞERLENDİRME   fonksiyon grafiğidir.  D   e) Bir f fonksiyonun sıfırı   Y  5. Çıkış
                         noktadan y-eksenine çizilen paralel doğrular
                         fonksiyonu bir noktada kesiyorsa grafik,
                                                                                  D
                                                             yok ise f(x)=0 denkleminin
                          Y
                                                             gerçel sayılarda çözüm
                                  c)  Bir fonksiyon grafiğinde
                                    y-eksenini kesen ya da teğet   kümesi boş kümedir.   6. Çıkış
                                    olduğu noktaların apsisleri
                                    fonksiyonun sıfırlarıdır.                     D      7. Çıkış
                                                      Y    f)  Bir f fonksiyonun sıfırları
                                                             toplamı her zaman 0 değe-  Y
                                                             rine eşittir.
                                                                                         8. Çıkış









                                         Tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği ile doğru yanlış maddele-
                                        ri arasındaki genelden özele giden bağlantıları kullanarak bir
                                        konuyu derinlemesine detaylandırmak amaçlanmıştır. Böy-
                                        lece öğrencilerin kavram yanılgıları ortaya çıkacak konuya
                                        ilişkin bilgilerin ne ölçüde kazanıldığı tespit edilecektir.














                                                                                                        163
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169