Page 168 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 168

EK 1: Matematik 11  (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


             BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                   Tahminî Süre: 20 dakika

                   Kızılay ve AFAD kuruluşları ile ilgili aşağıda verilen görsel hakkında ön bilgilendirme yapılır.













                                 Kızılay                           AFAD

                   Öğrencilere kurumlar ile ilgili aşağıdaki sorular sorulur:

                   “Kızılay veya AFAD ile ilgili neler biliyorsunuz?”
                   “Kızılay veya AFAD’ın yaptığı yardımların kaynakları sizce neler olabilir?”

                   “Daha  önce  bir  yardım  kuruluşuna  maddi  veya  manevi  destekte  bulundunuz  mu?  Cevabınız  evet  ise  nasıl
                   hissettiniz?”
                   “Yakın çevrenizde Kızılay veya AFAD gönüllüsü olan var mı?”
               1-GİRİŞ  Soru-cevap  etkinliği  bittikten  sonra  öğrencilerin  eksik  bilgilerinin  tamamlanması  ya  da  yanlış  bilgilerinin

                   düzeltilmesi amacıyla aşağıda verilen bilgiler öğrencilere aktarılır.
                   “Kızılay  ve  AFAD  ülkelerde  olası  afet  durumlarında  ihtiyacı  olan  insanların  yardımına  koşan,  zarar  görmüş
                   insanların yaralarını saran sivil toplum örgütleridir. Deprem, sel, orman yangını gibi ülkemizde karşılaşma
                   olasılığımız çok yüksek olan afetlere karşı yanımızda olan önemli değerlerimizdir. Aynı zamanda Kızılay sağlık
                   alanında çok önemli çalışmalara sahiptir.”




                           Maddi veya manevi yardımda bulunmanın, yardımı yapan kişiler üzerindeki etkilerinin diğer kişiler
                           için bir teşvik unsuru olması ve öğrencilerin sorumluluk değerlerinin geliştirilmesi beklenmektedir.


                      Bu kuruluşların yaptığı yardımların kaynakları gündeme getirilerek sivil toplum kuruluşlarına bağış yap-
                      manın önemi açıklanır. Böylece öğrencilerin yardımseverlik değerlerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.


                           Kızılay ve AFAD kuruluşları hakkında bilgi sahibi olan öğrencilerin yanıtları ile sınıftaki öğrencilerin bu
                           kuruluşlar hakkında bilgilerinin artırılması ve bu kuruluşların öneminin kavratılması amaçlanmıştır.
                           Böylece öğrencilerin sorumluluk değerlerinin geliştirilmesi beklenmektedir.

                      Öğrencinin konuya ilgi duymasını sağlamak ve merak duygusunu artırmak için Kızılay ve AFAD gibi sivil
                      toplum kuruluşlarına vurgu yapan bir soru-cevap tekniği ile konuya giriş yapılır. Soru-cevap tekniği ile öğ-
                      rencilere sorular sorularak öğrencilerin dikkatleri çekilir ve öğrencilerden gelebilecek cevaplar ile konu-
                      nun çeşitli boyutlarıyla ele alınması hedeflenmiştir.








                                                                                                        167
                                                                                                         167
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173