Page 168 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 168
EK 1: Matematik 11 (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 20 dakika
Kızılay ve AFAD kuruluşları ile ilgili aşağıda verilen görsel hakkında ön bilgilendirme yapılır.
Kızılay AFAD
Öğrencilere kurumlar ile ilgili aşağıdaki sorular sorulur:
“Kızılay veya AFAD ile ilgili neler biliyorsunuz?”
“Kızılay veya AFAD’ın yaptığı yardımların kaynakları sizce neler olabilir?”
“Daha önce bir yardım kuruluşuna maddi veya manevi destekte bulundunuz mu? Cevabınız evet ise nasıl
hissettiniz?”
“Yakın çevrenizde Kızılay veya AFAD gönüllüsü olan var mı?”
1-GİRİŞ Soru-cevap etkinliği bittikten sonra öğrencilerin eksik bilgilerinin tamamlanması ya da yanlış bilgilerinin
düzeltilmesi amacıyla aşağıda verilen bilgiler öğrencilere aktarılır.
“Kızılay ve AFAD ülkelerde olası afet durumlarında ihtiyacı olan insanların yardımına koşan, zarar görmüş
insanların yaralarını saran sivil toplum örgütleridir. Deprem, sel, orman yangını gibi ülkemizde karşılaşma
olasılığımız çok yüksek olan afetlere karşı yanımızda olan önemli değerlerimizdir. Aynı zamanda Kızılay sağlık
alanında çok önemli çalışmalara sahiptir.”
Maddi veya manevi yardımda bulunmanın, yardımı yapan kişiler üzerindeki etkilerinin diğer kişiler
için bir teşvik unsuru olması ve öğrencilerin sorumluluk değerlerinin geliştirilmesi beklenmektedir.
Bu kuruluşların yaptığı yardımların kaynakları gündeme getirilerek sivil toplum kuruluşlarına bağış yap-
manın önemi açıklanır. Böylece öğrencilerin yardımseverlik değerlerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Kızılay ve AFAD kuruluşları hakkında bilgi sahibi olan öğrencilerin yanıtları ile sınıftaki öğrencilerin bu
kuruluşlar hakkında bilgilerinin artırılması ve bu kuruluşların öneminin kavratılması amaçlanmıştır.
Böylece öğrencilerin sorumluluk değerlerinin geliştirilmesi beklenmektedir.
Öğrencinin konuya ilgi duymasını sağlamak ve merak duygusunu artırmak için Kızılay ve AFAD gibi sivil
toplum kuruluşlarına vurgu yapan bir soru-cevap tekniği ile konuya giriş yapılır. Soru-cevap tekniği ile öğ-
rencilere sorular sorularak öğrencilerin dikkatleri çekilir ve öğrencilerden gelebilecek cevaplar ile konu-
nun çeşitli boyutlarıyla ele alınması hedeflenmiştir.
167
167