Page 172 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 172

EK 1: Matematik 11  (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   ÖRNEK
                   Bir sınıftaki 16 erkek öğrencinin 6'sı gözlüklü, 20 kız öğrencinin 8'i gözlüksüzdür. Sınıftan rastgele seçilen bir
                   öğrencinin kız veya gözlüklü olma olasılığını bulunuz.

                   ÖRNEK
                   ÖRN EK
                   A torbasının içinde 5 mavi, 4 yeşil top; B torbasında 3 mavi, 5 yeşil top vardır. A torbasından rastgele bir top
                   seçilip rengine bakılmadan B torbasına atılıyor.
                   Buna göre B torbasından rastgele alınan bir topun yeşil olma olasılığını bulunuz.
                   Öğrencilerin keşfetme basamağında edindiği bilgileri yeni bir durumla karşılaştığında nasıl kullanacağı veya
                   yeni bir duruma nasıl uyarlayacağını anlayabilmesi için aşağıda verilen etkinlikler grup çalışması veya bireysel
                   olarak uygulanır.
                   Ayrıca etkinliklerde sırayla toprak ve erozyon, görsel iletişim araçlarını belgesel izlemek gibi faydalı amaçlar
                   için kullanma, kan gruplarının oluşması, adezyon ve kohezyon kuvveti, iklim değişikliği ve küresel ısınmanın
                   su kaynaklarına etkisi ve Down sendromlu bireyler hakkında farkındalık oluşturulması amaçlanmaktadır.
                   1. ETKİNLİK
                   Üzerinde yaşadığımız toprak hepimizin yuvası, gıdamızın %95’inin doğrudan ya da dolaylı kaynağı, habitat-
                   larımızın dayanıklılık kaynağıdır. Okyanuslardan sonraki en büyük karbon yutağı olarak toprak, iklim krizi ile
                   mücadelenin de önemli bir aktörüdür. Toprağımız varsa ormanımız, tarımımız, meralarımız ve hayvancılığımız
               3-AÇIKLAMA  uğruyor. Dolayısıyla erozyon ile mücadele, üzerinde durulması gereken çok önemli bir konudur. Bu mücade-
                   var. Toprağın 1 santimetresinin oluşması için 500 yıl gerekirken her yıl 642 milyon ton toprağımız erozyona

                   lenin çok önemli bir ayağını da fidan dikimi ve ağaçlandırma çalışmaları oluşturmaktadır.
                   TEMA Vakfından yetkililerin konferansını dinleyen üç arkadaş Ayşe, Mine ve Doruk dünyamızın karşı karşıya
                   kaldığı bu soruna karşı kayıtsız kalamamış ve ağaç dikmeye karar vermişlerdir.  Öğrencilerin yaptıkları dikim
                   işlemleri ile ilgili bilgiler aşağıdaki tabloda verilmiştir:












                            Sedir Ağacı                                            Meşe Ağacı                                           Kayın Ağacı
                                         Tablo 1: Öğrencilerin Diktiği Ağaç Türleri ve Sayıları
                                                 Sedir        Meşe         Kayın
                                    Ayşe         3            4            1
                                    Mine         4            5            2
                                    Doruk        2            3            1


                    Bu etkinlikler yardımıyla öğrencilerin varsa eksik öğrenmelerinin giderilmesi ve konunun pekiştirilmesi beklenmektedir.

                Bileşik olay hesaplamaları için seçilen bu kurgusal olayda TEMA Vakfından yararlanılması ve bir ağaç dikim faaliyetinden
                bahsedilmesi, öğrencilerde sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinliklerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu yetkinliklerle ilişkili
                olarak sorumluluk ve vatanseverlik değerlerinin de geliştirilmesine yönelik tasarlanan soruda ülke ormanlarındaki ağaç sayı-
                sının artırılmasında sorumlu davranan bireylerin örnek olarak sunulmasının buna hizmet edeceği düşünülmektedir.

                Ölçme ve değerlendirme, sadece sürecin sonunda kazanımın karşılanıp karşılanmadığına dair yapılan bir aşama olmadı-
                ğından süreçte de öğretmenin öğrencilere dönütler verebilmektedir. Bu soru ile bir önceki soruda öğretilen yeni yöntemin
                pekiştirilmesi ve öğretim sürecine dair öğretmenin öğrenciye dönüt vermesi amaçlanmaktadır.

                                                                                                        171
                                                                                                         171
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177