Page 177 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 177

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 11  (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 40 dakika
                1-5. soruları aşağıdaki görsellerden ve metinden yararlanarak cevaplayınız.

















                Down sendromu genetik bir farklılık, bir kromozom anomalisidir. En basit anlatımı ile sıradan bir insan vü-
                cudunda bulunan kromozom sayısı 46 iken Down sendromlu bireylerde bu sayı üç adet 21 kromozom olması
                nedeniyle 47 olmaktadır. Down sendromu tedavi edilmesi gereken bir hastalık değil, genetik bir farklılıktır.
                Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Cafe Down, Down send-
                romlu bireylerin çalıştığı bir işletmedir ve ülkemizin çeşitli illerinde faaliyet göstermektedir.
                Arkadaşlarıyla yaşadığı yerde bulunan Down Cafe’ye giden Aras menüden bir sipariş vermek istemektedir. Ve-
             4-DEĞERLENDİRME   •  Aras %40 olasılıkla tatlı kurabiye, %60 olasılıkla tuzlu kurabiye siparişi verecektir.
                rilecek sipariş hakkında şunlar bilinmektedir:


                •  Tatlı kurabiye siparişi verdiğinde %80 olasılıkla limonata, %20 olasılıkla çay siparişi verecektir.
                •  Tuzlu kurabiye siparişi verdiğinde %30 olasılıkla çay, %70 olasılıkla ayran siparişi verecektir.

                 1.  Aras’ın tuzlu kurabiye ve ayran sipariş verme olasılığı kaçtır?



                 2.  Aras’ın tatlı kurabiye ve limonata sipariş verme olasılığı kaçtır?


                 3.  Aras’ın tatlı kurabiye veya çay sipariş verme olasılığı kaçtır?


                 4.  Aras’ın tuzlu kurabiye veya çay sipariş verme olasılığı kaçtır?


                 5.  Aras’ın çay sipariş verme olasılığı kaçtır?




                  Değerlendirme amaçlı kullanılan metinde Down sendromlu bireylere yer verilmesi, bu genetik durumla ilgili öğ-
                 rencilerde farkındalık oluşması ve farklılıklara saygı değerinin kazanılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Aynı za-
                 manda Down sendromlu bireylerin çalıştığı kafelerin varlığından bahsedilmesinin, öğrencilerin bu kafelere destek
                 olarak yardımseverlik değerini geliştirilmesine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.












      176
    176
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182