Page 181 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 181

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Tahminî Süre: 20 dakika
                Ders Öncesi Görevlendirme
                Derse başlamadan önce https://www.researchgate.net/publication/303728193_Dis_dunyanin_algilanmasin-
                da_logaritma_fonksiyonunu%27nun_onemi_ve_tarihteki_yeri_-_The_history_and_the_significance_of_the_
                logarithm_function_in_perception_of_the_environment
                linkindeki  “Dış  Dünyanın  Algılanmasında  Logaritma  Fonksiyonunun  Önemi  ve  Tarihteki  Yeri”  adlı  makalenin
                okunarak gelinmesi konusunda öğrenciler görevlendirilir.


                Ders öncesinde verilen makale ile ilişkin öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur:
                1.   Okuduğunuz makalede ne hakkında bilgi verilmektedir?
                2.  Makalede en ilginç bulduğunuz bölüm neresidir?
                3.  Makalede günlük hayata dair ne tür örnekler verilmiştir?
                Öğrencilerin cevapları alınır.
                Grafik 1 öğrencilere gösterilir.











             1-GİRİŞ








                                     Grafik 1
                Grafik 1 hakkında öğrencilerin düşünceleri / görüşleri alınır. Öğrencilerin yorumları alındıktan sonra grafik 1 ile
                ilgili şu sorular sorulur:
                Grafik 1 incelendiğinde şu an bulunduğunuz zamandan 10  yıl kadar ileri gidilirse hangi tarihle karşılaşırsınız?
                                                           -4
                Şu an bulunduğunuz zamandan yaklaşıl olarak 10  yıl kadar geriye gidilirse hangi önemli olayla karşılaşırsınız?
                                                     10
                Şekil 1 öğrencilere gösterilir.



                      Ders öncesinde verilen makalenin okunması öğrencilerin sorumluluk değerinin geliştirilmesine katkı sağ-
                     lamayı amaçlamıştır. Bu makalenin okunması ile öğrencilerin logaritma konusunun gerçek hayatta nasıl
                     bir karşılığı olduğunun somutlaştırılması amaçlanmıştır. Logaritmanın hangi ihtiyaçlar neticesinde ortaya
                     çıktığını öğrenmeleri hedeflenmiştir. Logaritma özelliklerinin öğrenilmesinin ön koşulu olan logaritmanın
                     öğrenciler tarafından algılanabilmesi amaçlanmıştır.



                      Sorularla öğrencilerin okudukları makale ile ilgili soru-cevap tekniği kullanılarak nasıl anlamlar çıkardık-
                     ları ve sınıfta paylaşacakları bilgiler ile farklı bakış açılarının tüm öğrenciler tarafından görülmesi hedef-
                     lenmiştir.







      180
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186