Page 181 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 181
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 12 (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 20 dakika
Ders Öncesi Görevlendirme
Derse başlamadan önce https://www.researchgate.net/publication/303728193_Dis_dunyanin_algilanmasin-
da_logaritma_fonksiyonunu%27nun_onemi_ve_tarihteki_yeri_-_The_history_and_the_significance_of_the_
logarithm_function_in_perception_of_the_environment
linkindeki “Dış Dünyanın Algılanmasında Logaritma Fonksiyonunun Önemi ve Tarihteki Yeri” adlı makalenin
okunarak gelinmesi konusunda öğrenciler görevlendirilir.
Ders öncesinde verilen makale ile ilişkin öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur:
1. Okuduğunuz makalede ne hakkında bilgi verilmektedir?
2. Makalede en ilginç bulduğunuz bölüm neresidir?
3. Makalede günlük hayata dair ne tür örnekler verilmiştir?
Öğrencilerin cevapları alınır.
Grafik 1 öğrencilere gösterilir.
1-GİRİŞ
Grafik 1
Grafik 1 hakkında öğrencilerin düşünceleri / görüşleri alınır. Öğrencilerin yorumları alındıktan sonra grafik 1 ile
ilgili şu sorular sorulur:
Grafik 1 incelendiğinde şu an bulunduğunuz zamandan 10 yıl kadar ileri gidilirse hangi tarihle karşılaşırsınız?
-4
Şu an bulunduğunuz zamandan yaklaşıl olarak 10 yıl kadar geriye gidilirse hangi önemli olayla karşılaşırsınız?
10
Şekil 1 öğrencilere gösterilir.
Ders öncesinde verilen makalenin okunması öğrencilerin sorumluluk değerinin geliştirilmesine katkı sağ-
lamayı amaçlamıştır. Bu makalenin okunması ile öğrencilerin logaritma konusunun gerçek hayatta nasıl
bir karşılığı olduğunun somutlaştırılması amaçlanmıştır. Logaritmanın hangi ihtiyaçlar neticesinde ortaya
çıktığını öğrenmeleri hedeflenmiştir. Logaritma özelliklerinin öğrenilmesinin ön koşulu olan logaritmanın
öğrenciler tarafından algılanabilmesi amaçlanmıştır.
Sorularla öğrencilerin okudukları makale ile ilgili soru-cevap tekniği kullanılarak nasıl anlamlar çıkardık-
ları ve sınıfta paylaşacakları bilgiler ile farklı bakış açılarının tüm öğrenciler tarafından görülmesi hedef-
lenmiştir.
180