Page 182 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 182
EK 1: Matematik 12 (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Şekil 1
Şekil 1 hakkında öğrencilerin düşünceleri/görüşleri alınır. Öğrencilerin yorumları alındıktan sonra şekil 1 ile
ilgili şu sorular sorulur:
1. Şekil 1 incelendiğinde şeklin alt kısmında bulunan 1'den 100.000'e kadar giden sayılarla logaritma ilişkisi
nasıl kurulmuştur?
2. 1.000.000 sayısını şekil 1'deki ilişkiyi kullanıp logaritmik olarak nasıl gösterebiliriz?
1-GİRİŞ
Şekil 2
Şekil 2 hakkında öğrencilerin düşünceleri/görüşleri alınır. Öğrencilerin yorumları alındıktan sonra şekil 2 ile
ilgili şu sorular sorulur:
3. Şekil 2'de verilen logaritma cetvelleri ile normal cetveller arasında bir farklılık var mıdır? Cevabınız evet
ise nasıl bir farklılık olduğunu açıklayınız.
4. Şekil 2 incelendiğinde verilen oklar dikkate alınarak ne tür bir işlem yapılmış olabilir? Yapılan bu işlemi
geriye doğru almak istediğinizde ne tür bir işlem yapmanız gerekmektedir?
Bu sorular yardımıyla öğrencilerde logaritmada her 10 kat artışın eşit uzaklık miktarı ile gösterildiğini ve
orantısal artışın eşit olduğunu fark etmeleri amaçlanmıştır. Böylece büyük sayıların logaritma yardımıyla
daha anlaşılır hâle geldiğini görmeleri hedeflenmiştir.
Sorularla öğrencilerde logaritma cetveli ile normal cetvelin birbirinden farklı olduğunu görmeleri amaç-
lanmıştır. Bu farklılığın ardışık sayılar arasındaki mesafenin eşit olmamasını ve logaritma cetvelinde ardışık
sayılar arasındaki mesafenin sağa doğru gidildiğinde daraldığını görmeleri hedeflenmiştir. Öğrencilerin lo-
garitmada üst ve orta cetvelleri kullanarak yaptığı toplama işlemi sonucunun alt cetvelde çarpma işlemi
olarak yansıdığını fark etmeleri amaçlanmıştır. Soru-cevap tekniği kullanılarak bu ilişkilere yönelik çıka-
rımlarını ifade etmelerine fırsat verilmiştir.
181
181