Page 182 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 182

EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı














                                                    Şekil 1
                   Şekil 1 hakkında öğrencilerin düşünceleri/görüşleri alınır. Öğrencilerin yorumları alındıktan sonra şekil 1 ile
                   ilgili şu sorular sorulur:


                   1.   Şekil 1 incelendiğinde şeklin alt kısmında bulunan 1'den 100.000'e kadar giden sayılarla logaritma ilişkisi
                       nasıl kurulmuştur?
                   2.  1.000.000 sayısını şekil 1'deki ilişkiyi kullanıp logaritmik olarak nasıl gösterebiliriz?














                1-GİRİŞ








                                                    Şekil 2
                   Şekil 2 hakkında öğrencilerin düşünceleri/görüşleri alınır. Öğrencilerin yorumları alındıktan sonra şekil 2 ile
                   ilgili şu sorular sorulur:

                   3.  Şekil 2'de verilen logaritma cetvelleri ile normal cetveller arasında bir farklılık var mıdır? Cevabınız evet
                       ise nasıl bir farklılık olduğunu açıklayınız.
                   4.  Şekil 2 incelendiğinde verilen oklar dikkate alınarak ne tür bir işlem yapılmış olabilir? Yapılan bu işlemi
                       geriye doğru almak istediğinizde ne tür bir işlem yapmanız gerekmektedir?

                       Bu sorular yardımıyla öğrencilerde logaritmada her 10 kat artışın eşit uzaklık miktarı ile gösterildiğini ve
                       orantısal artışın eşit olduğunu fark etmeleri amaçlanmıştır. Böylece büyük sayıların logaritma yardımıyla
                       daha anlaşılır hâle geldiğini görmeleri hedeflenmiştir.


                       Sorularla öğrencilerde logaritma cetveli ile normal cetvelin birbirinden farklı olduğunu görmeleri amaç-
                       lanmıştır. Bu farklılığın ardışık sayılar arasındaki mesafenin eşit olmamasını ve logaritma cetvelinde ardışık
                       sayılar arasındaki mesafenin sağa doğru gidildiğinde daraldığını görmeleri hedeflenmiştir. Öğrencilerin lo-
                       garitmada üst ve orta cetvelleri kullanarak yaptığı toplama işlemi sonucunun alt cetvelde çarpma işlemi
                       olarak yansıdığını fark etmeleri amaçlanmıştır. Soru-cevap tekniği kullanılarak bu ilişkilere yönelik çıka-
                       rımlarını ifade etmelerine fırsat verilmiştir.




                                                                                                        181
                                                                                                         181
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187