Page 184 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 184

EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                      a
                   log( )nin değerini bulmak için üstteki cetvelde herhangi iki sayıyı a ve b seçelim.
                   a  b                        a
                     = k olarak alalım. Bu durumda log( )=logk olur.
                   b                           b
                   a = 100, b = 10 seçilirse
                       100
                   log  (  ) = log10 = 1 olacaktır.
                     10  10
                   Etkinliği Değerlendirme

                   •   0 ile 40 arasında 4 farklı sayı seçerek bu sayıların logaritmalarını hesaplayınız. Bu şekilde tüm sayların
                      logaritmalarını elde etmek mümkün müdür?

                   •   Logaritma değerlerinin tümü yaklaşık değerlerdir. Nedenini açıklar mısınız?
                   •   log  100 -  log 10=2-1=1 eşitliklerini birlikte inceleyiniz.
                         10
                                 10
                          a
                   •   log( )=  log a -  log b midir?
                          b
                   •   Logaritmada bölme işlemi özelliği için genel bir çıkarımda bulunabilir misiniz?
                   •   Logaritmada bölme işlemi için yaptığınız çalışmayı çarpma işlemi için yapınız (a = 100 ve b = 10 seçiniz,
               2-KEŞFETME  •   Etkinlik sonunda grup çalışmasının değerlendirilmesi amacıyla grup değerlendirme formu uygulanır.
                      cetveli 30 cm olarak uzatınız.)



                    GRUP DEĞERLENDİRME
                    Grup Adı     : .....................
                    Sınıfı       : .....................
                    Yönerge: Aşağıdaki her  bir ölçütün ne düzeyde yeterli olduğunu göz önüne alarak grubu değerlendiriniz.
                                        BECERİLER                             DERECELER

                                                                     Hiçbir   Nadiren  Bazen  Sıklıkla   Her
                                                                     zaman                 zaman
                     Grup üyeleri birbirleriyle yardımlaşır.

                     Grup üyeleri birbirlerinin düşüncelerini dinlerler.
                     Grup üyeleri her birbirinin düşüncelerine ve çabalarına saygı gösterir.

                     Grubun her üyesi birbirleriyle etkileşim içerinde tartışır.
                     Grup üyeleri ulaştıkları sonucu birbirlerine iletir.

                     Grup üyeleri bireysel sorumluluklarını yerine getirir.



                    Tanımları verilecek özelliklerin öğrenciler tarafından keşfedilmesi amacıyla sorular yöneltilmiştir. Böylece öğrenci-
                    lerin verilecek özellikleri sezmeleri ve nasıl ortaya çıktığının farkına varmaları hedeflenmiştir. Bu amaçla öğrencilere
                    sorulacak sorular yardımıyla öğrencilerin farkına vardıkları ve öğrendikleri bilgileri yeni bir duruma uyarlanmasının,
                    konu ve durumu analiz ederek yeni çıkarımlarda bulunabilmesinin eleştirel düşünme becerisine katkı sağlayacağı
                    düşünülmektedir.

                    Öğrencilerin birbirini değerlendirmesiyle birlikte öğretmen dışında başka bir kişiden de dönüt alabileceklerini gör-
                    meleri sağlanmıştır. Böylelikle öğrenciler etkinlik değerlendirme sürecine aktif bir şekilde katılmış olur. Uygulanan
                    etkinlik yardımıyla iş birlikli öğrenme ortamı yaratılmaya çalışılmaktadır. Form aracılığıyla da bu süreçte ortak hare-
                    ket edebilme, sorumluluk ve yardımseverlik değerlerinin gelişimine katkıda bulunması hedeflenmiştir.


                    Öğrencilerin konu ya da durumu analiz ederek yeni özellikleri ile ilgili çıkarımlar yapıp durumu değerlendirmesi amaç-
                    lanmıştır. Böylelikle, öğrencilerin eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesine katkı sağlayacağı amaçlanmıştır.
                                                                                                        183
                                                                                                         183
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189