Page 184 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 184
EK 1: Matematik 12 (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
a
log( )nin değerini bulmak için üstteki cetvelde herhangi iki sayıyı a ve b seçelim.
a b a
= k olarak alalım. Bu durumda log( )=logk olur.
b b
a = 100, b = 10 seçilirse
100
log ( ) = log10 = 1 olacaktır.
10 10
Etkinliği Değerlendirme
• 0 ile 40 arasında 4 farklı sayı seçerek bu sayıların logaritmalarını hesaplayınız. Bu şekilde tüm sayların
logaritmalarını elde etmek mümkün müdür?
• Logaritma değerlerinin tümü yaklaşık değerlerdir. Nedenini açıklar mısınız?
• log 100 - log 10=2-1=1 eşitliklerini birlikte inceleyiniz.
10
10
a
• log( )= log a - log b midir?
b
• Logaritmada bölme işlemi özelliği için genel bir çıkarımda bulunabilir misiniz?
• Logaritmada bölme işlemi için yaptığınız çalışmayı çarpma işlemi için yapınız (a = 100 ve b = 10 seçiniz,
2-KEŞFETME • Etkinlik sonunda grup çalışmasının değerlendirilmesi amacıyla grup değerlendirme formu uygulanır.
cetveli 30 cm olarak uzatınız.)
GRUP DEĞERLENDİRME
Grup Adı : .....................
Sınıfı : .....................
Yönerge: Aşağıdaki her bir ölçütün ne düzeyde yeterli olduğunu göz önüne alarak grubu değerlendiriniz.
BECERİLER DERECELER
Hiçbir Nadiren Bazen Sıklıkla Her
zaman zaman
Grup üyeleri birbirleriyle yardımlaşır.
Grup üyeleri birbirlerinin düşüncelerini dinlerler.
Grup üyeleri her birbirinin düşüncelerine ve çabalarına saygı gösterir.
Grubun her üyesi birbirleriyle etkileşim içerinde tartışır.
Grup üyeleri ulaştıkları sonucu birbirlerine iletir.
Grup üyeleri bireysel sorumluluklarını yerine getirir.
Tanımları verilecek özelliklerin öğrenciler tarafından keşfedilmesi amacıyla sorular yöneltilmiştir. Böylece öğrenci-
lerin verilecek özellikleri sezmeleri ve nasıl ortaya çıktığının farkına varmaları hedeflenmiştir. Bu amaçla öğrencilere
sorulacak sorular yardımıyla öğrencilerin farkına vardıkları ve öğrendikleri bilgileri yeni bir duruma uyarlanmasının,
konu ve durumu analiz ederek yeni çıkarımlarda bulunabilmesinin eleştirel düşünme becerisine katkı sağlayacağı
düşünülmektedir.
Öğrencilerin birbirini değerlendirmesiyle birlikte öğretmen dışında başka bir kişiden de dönüt alabileceklerini gör-
meleri sağlanmıştır. Böylelikle öğrenciler etkinlik değerlendirme sürecine aktif bir şekilde katılmış olur. Uygulanan
etkinlik yardımıyla iş birlikli öğrenme ortamı yaratılmaya çalışılmaktadır. Form aracılığıyla da bu süreçte ortak hare-
ket edebilme, sorumluluk ve yardımseverlik değerlerinin gelişimine katkıda bulunması hedeflenmiştir.
Öğrencilerin konu ya da durumu analiz ederek yeni özellikleri ile ilgili çıkarımlar yapıp durumu değerlendirmesi amaç-
lanmıştır. Böylelikle, öğrencilerin eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesine katkı sağlayacağı amaçlanmıştır.
183
183