Page 189 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 189

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Tanım
                a∈R -{1}  ve b∈R olmak üzere a log b
                                          a  =b’dir.
                   +
                             +
                Örnek

                                         KÂĞIT          PİL        PLASTİK









                12. sınıf öğrencileri okulda geri dönüşüm günü düzenleyeceklerdir. Öğrenciler bu amaçla sınıflarında yukarıda
                verilen kutuları yapmışlardır. Bir hafta boyunca kutuların içine atıkların adetlerini not etmişlerdir.

                Kâğıt kutusuna 5 log 49
                              5   tane kâğıt
                             6  tane pil
                Pil kutusuna 6 2log 5
                                2  tane plastik atıldığını saymışlardır.
                Plastik kutusuna 4 2log 3
                Verilen bilgilerden hareketle kutulara ne kadar atık atılmıştır?
            3-AÇIKLAMA  Öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir:


                •  Bir gerçek sayının 10 tabanına göre hangi sayılar arasında olduğunu bulabilir misiniz? Cevabınız evet ise ne
                  tür bir yol izlersiniz?
                Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra öğrencilere özelliğin tanımı verilerek aşağıdaki sorular ve MEB kita-
                bında bulunan örnekler çözülür.
                Tanım

                Sıfırdan farklı pozitif ve 10'un kuvveti olmayan bir gerçek sayının 10 tabanına göre logaritması ardışık iki tam
                sayı arasındadır.
                1'den büyük bir sayının 10 tabanına göre logaritması pozitif; 0 ile 1 arasındaki bir sayının 10 tabanına göre lo-
                garitması negatiftir.
                Örnek

                Aşağıdaki şıklarda 10 tabanına göre verilen logaritmaların hangi iki ardışık tam sayı arasında olduğunu bulu-
                nuz.
                 a)  log 2534
                 b)  log 0,005
                 c)  log102
                 ç)  log 1,3




                     Öğrencilerin verilen özellikle öğrendiği bilgileri harekete geçirerek çözüme zemin hazırlamak, bunu ya-
                     parken geri dönüşüme dikkat çekmek ve geri dönüştürülmesi mümkün olan maddelerin toplanmasını ve
                     toplanan maddelerin doğaya saygı değerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.







      188
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194