Page 190 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 190

EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 40 dakika
                   Derinleştirme bölümünde öğrencilerin logaritma fonksiyonunun özellikleri ile ilgili öğrendiği bilgileri günlük
                   hayatla ilişkilendirebilmeleri ve bu bilgilerin farklı durumlara nasıl uyarlanabileceğini bulmaları amacıyla aşa-
                   ğıda verilen örnekler uygulayıcı tarafından öğrencilere aktarılır.

                   Örnek
                   Hidrojen iyonu derişimi kullanılarak pH değeri hesaplanmaktadır. Bu hesabı veren formül
                   pH=-log[H ] ile formüle edilmektedir.
                           +
                   Bir çözeltinin pH değeri
                   0 – 7 arasında ise çözelti asidik,
                   7 – 14 arasında ise çözelti bazik,

                   7 ise çözelti nötr olarak kabul edilmektedir.
                   Bu bilgilere göre a ve b şıklarında verilen soruları cevaplayınız.

                                          +
                                               -10
                   a)  Hidrojen iyon değişimi [H ]=3∙10  mol/Lr   olan bir çözeltinin pH değerini bularak asidik mi yoksa bazik
                      mi olduğunu belirleyiniz.
                      (log3 ≅0,47712 olarak alınız.)
               4-DERİNLEŞTİRME  Derinleştirme aşamasında aşağıda verilen linkteki MEB’in Beceri Temelli Etkinlik kitabının
                   b)  Bir çözeltinin pH değeri 8 ise hidrojen iyon değişimi miktarını bulunuz.



                   15,16 ve 17. sayfaları kullanılır.
                    https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/12/matematik/index.html
                   Lise matematik konuları için “Günlük Hayattan Modelleme Soruları” adlı kitap kullanılarak aşağıda verilen
                   modelleme çoğaltılıp öğrencilere verilir. Problem çözme metoduyla verilen durumun çözümlenmesi öğrenci-
                   lerden istenir. Problemin daha ileri modellemesi dinamik matematik yazılımları kullanılarak uygulayıcının yön-
                   lendirmesi ile öğrencilere yaptırılır. Uygulayıcı, altta verilen modelleme çözümüne uygun olarak öğrencilere
                   yol gösterir.


                      Logaritma özelliklerinin hangi durumlarda kullanıldığını ve günlük hayatta nasıl karşılığının olduğunu öğren-
                     ciler tarafından farkına varılması amacıyla verilmiştir. Bu örnek, öğrencilerin öğrendiği yeni bilgileri kimya dersi
                     ile ilişkilendirmesi amaçlanmıştır. Günlük hayatta karşılaşılan bir problemi çözmek için matematiksel düşünme
                     tarzını geliştirme ve uygulamanın öğrenciler tarafından yapılması matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide
                     temel yetkinlikler gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.



                      Öğrencilerin kapsamlı ve detaylı düşünebilmeleri, grafik okuma gibi özellikleri barındıran bu soru yardımıyla
                     üst düzey düşünebilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Problemin tanımlanması ve bu probleme uy-
                     gun çözümlerin sunulması ile öğrencilerde problem çözme becerisinin gelişeceği düşünülmektedir.



                      Öğrencilerin öğrendikleri özellikleri daha kapsamlı sorularla derinleştirmeleri için verilen linkteki örneklerin
                     çözülmesi  hedeflenmiştir.  Verilen  etkinlikler  sayesinde  öğrencilerin  öğrendiği  yeni  bilgileri  coğrafya  dersinin
                     deprem konusuyla ilişkilendirmesi amaçlanmıştır.







                                                                                                        189
                                                                                                         189
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195