Page 188 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 188

EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir:
                   •   Tabanları farklı birden çok logaritmanın çarpım olarak verilmesi durumunda sonucu bulmanın bir yolu var
                      mıdır? Cevabınız evet ise nasıl bir yol izlersiniz?
                   •   Taban değiştirme kuralını bu durumda uygulayabilir misiniz?
                   Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra öğrencilere özelliğin tanımı verilerek aşağıdaki sorular ve MEB kita-
                   bında bulunan örnekler çözülür.
                   Tanım
                                        +
                                +
                   a, b, c ………p ∈R -{1} , k ∈R  olmak üzere
                   log  b∙log  c∙log  d……………..log  k=log  k
                     a    b    c            p     a
                   Örnek

                                                            log -2 2            A Çıkışı
                                                                   3
                                                               5

                                        log 2 5
                                              3
                                          3

                3-AÇIKLAMA  log 3      log -2  11 5
                          2



                                          3


                                                            log 3  2            B Çıkışı
                                                                  -6
                                                              11



                   Yukarıda verilen şablonda yeşil renkli kutucuktan başlanarak oklar takip edilir ve kutucuklar içindeki sayılar
                   çarpılarak A ile B çıkışlarından çıkılır. Buna göre A ve B çıkışlarında bulunan sayıların toplamını bulunuz.

                   Uygulayıcı, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir:
                   •  Pozitif bir reel sayının üssünde logaritma fonksiyonu varsa işlem yapabilir misiniz? Cevabınız evet ise nasıl
                     bir yol izlemelisiniz?
                   •  Logaritma eşitliğinde kullanılan metotları burada uygulayabilir misiniz?
                   Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra öğrencilere özelliğin tanımı verilerek aşağıdaki sorular ve MEB kita-
                   bında bulunan örnekler çözülür.

















                                                                                                        187
                                                                                                         187
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193