Page 188 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 188
EK 1: Matematik 12 (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir:
• Tabanları farklı birden çok logaritmanın çarpım olarak verilmesi durumunda sonucu bulmanın bir yolu var
mıdır? Cevabınız evet ise nasıl bir yol izlersiniz?
• Taban değiştirme kuralını bu durumda uygulayabilir misiniz?
Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra öğrencilere özelliğin tanımı verilerek aşağıdaki sorular ve MEB kita-
bında bulunan örnekler çözülür.
Tanım
+
+
a, b, c ………p ∈R -{1} , k ∈R olmak üzere
log b∙log c∙log d……………..log k=log k
a b c p a
Örnek
log -2 2 A Çıkışı
3
5
log 2 5
3
3
3-AÇIKLAMA log 3 log -2 11 5
2
3
log 3 2 B Çıkışı
-6
11
Yukarıda verilen şablonda yeşil renkli kutucuktan başlanarak oklar takip edilir ve kutucuklar içindeki sayılar
çarpılarak A ile B çıkışlarından çıkılır. Buna göre A ve B çıkışlarında bulunan sayıların toplamını bulunuz.
Uygulayıcı, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir:
• Pozitif bir reel sayının üssünde logaritma fonksiyonu varsa işlem yapabilir misiniz? Cevabınız evet ise nasıl
bir yol izlemelisiniz?
• Logaritma eşitliğinde kullanılan metotları burada uygulayabilir misiniz?
Öğrencilerden cevaplar alındıktan sonra öğrencilere özelliğin tanımı verilerek aşağıdaki sorular ve MEB kita-
bında bulunan örnekler çözülür.
187
187