Page 194 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 194

EK 1: Matematik 12  (12.1.2.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 40 dakika
                   Değerlendirme  aşamasında  öğrencilerin  logaritmik  işlem  becerisinin  ne  kadarının  kazanıldığını  yoklamak
                   amacıyla aşağıdaki sorular uygulanır. Derste  öğrencilere 10  dakikalık süre verilerek öğrencilerden aşağıdaki
                   açıkuçlu soruları çözmeleri beklenir. Soruların değerlendirme amacıyla öğrencilere yöneltildiği ve öğrenci-
                   lerin yaptıkları işlem adımlarına göre puan alınacağı belirtilir. Kalan 30 dakikalık sürede ise 20 soruluk çoktan
                   seçmeli test öğrencilere uygulanır ve her bir sorunun 5 puan değerinde olduğu belirtilir. Dersin sonunda klasik
                   ve çoktan seçmeli sorulardan elde edilen puanlar toplanır.

                   Örnek
                   Okul kütüphane kulübü öğrencileri her sınıfa kitaplık yapmak için bir çalışma başlatmıştır. Öğrenciler sınıflar-
                   da kullanılacak kitaplıkları kendileri tasarlamıştır.
                                  log  432
                                   5
               5-DEĞERLENDİRME        log  108




                                        5


                                         ?




                   Yukarıdaki gibi kitaplığı 3 raf olarak tasarlayan öğrenciler her bir rafa yeşil ve mor olmak üzere 2 çeşit kitap
                   koymak istemişlerdir. Mor kitabın kalınlığı, yeşil kitabın kalınlığının 4 katıdır.

                   1. rafa 2 yeşil kitap ve 1 mor kitap konulduğunda rafın sağ tarafında kalan boşluk log 432 birimdir.
                                                                                   5
                   2. rafa 4 yeşil kitap ve 1 mor kitap konulduğunda rafın sağ tarafında kalan boşluk log 108 birimdir.
                                                                                   5
                   Bu bilgilere göre 3. rafın sağında kalan boşluk kaç birimdir?









                     Açık  uçlu  sorular  yardımıyla  konu  eksikliklerinin  ve  kavram  yanılgılarının  tespit  edilmesi  amaçlanmaktadır.
                     Çünkü öğrenciler, verilen problemlere yönelik çözümleri logaritmik işlem becerisini kullanarak kendileri yapı-
                     landıracaktır. Öğrencilerin kendi cevaplarını oluşturması ve aktarması yanlış öğrenmeleri daha kolay bir şekilde
                     ortaya çıkartacaktır. Uygulama sonrasında eksiklikleri olan öğrencilerden konuyu tekrar etmeleri istenebilir.
                     Değerlendirme sonuçlarına göre konunun tekrar ele alınması da gerekebilir. Bu doğrultuda açık uçlu sorular
                     sorulmasının değerlendirme süreciyle ilgili daha iyi kararların alınmasına fayda sağlayacağı hedeflenmiştir.
















                                                                                                        193
                                                                                                         193
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199