Page 197 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 197
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2 EK 2: Fizik 9 (9.4.1.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Fizik 9 (9.4.1.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Fizik Sınıf Düzeyi 9. Sınıf Süre 2 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Enerji / İş, Enerji ve Güç
Kazanım(lar) 9.4.1.2. Mekanik iş ve mekanik güç ile ilgili hesaplamalar yapar.
Hareket ile aynı doğrultudaki kuvvetlerle sınırlı kalınır.
Anahtar Kavramlar Mekanik iş, mekanik güç
Öğretim Yöntem / Teknikleri Soru-cevap, gösterip yaptırma
Gerekli Materyaller • Etkileşimli tahta
• İnternet bağlantısı
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/fizik/etkilesimli-tahta?s=6&d=32
&ids=28997,624,29011,28989,29010,29003
Kök Değerler Yardımseverlik, vatanseverlik
Anahtar Yetkinlikler Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide temel yetkinlikler
Beceriler • İletişim becerisi
• Problem çözme becerisi
• Bilgi okuryazarlığı becerisi
• Çözümleme becerisi
Bu ders planında, öğrencilerin düşünme yeteneklerini ve neden sonuç ilişkilerini geliştirmek için soru-cevap yönteminin
kullanılması planlanmıştır.
Öğrencilerin konuyu görerek işiterek öğrenmesini sağlamak, öğrenciyi öğrenme sürecine aktif olarak katmak ve öğren-
meyi kalıcı hâle getirebilmek için gösterip yaptırma tekniği kullanılmıştır.
Fizik öğretim programında yer alan anahtar kavramlar arasından kazanımla ilişkili olanlar belirtilmiştir.
Bu ünite için öğretim programında 16 ders saati önerilmiştir. Ünite içerisinde 4 farklı konu olup toplam kazanım sayısı
8’dir. Bu kazanımında gösterip yaptırma, soru-cevap tekniklerini kullanarak hesaplama yapmaları istendiği için 9.4.1.2.
kazanımına 2 ders saati süre uygun görülmüştür.
196
196