Page 197 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 197

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 2             EK 2: Fizik 9 (9.4.1.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
          Öğretim Programı Okuryazarlığı
                                                                Fizik 9 (9.4.1.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
           BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

           Ders           Fizik       Sınıf Düzeyi   9. Sınıf        Süre           2 ders saati
           Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Enerji / İş, Enerji ve Güç

           Kazanım(lar)               9.4.1.2. Mekanik iş ve mekanik güç ile ilgili hesaplamalar yapar.
                                      Hareket ile aynı doğrultudaki kuvvetlerle sınırlı kalınır.
           Anahtar Kavramlar          Mekanik iş, mekanik güç
           Öğretim Yöntem / Teknikleri  Soru-cevap, gösterip yaptırma

           Gerekli Materyaller        •  Etkileşimli tahta
                                      •  İnternet bağlantısı
                                        https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/fizik/etkilesimli-tahta?s=6&d=32
                                        &ids=28997,624,29011,28989,29010,29003

           Kök Değerler               Yardımseverlik, vatanseverlik

           Anahtar Yetkinlikler       Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide temel yetkinlikler


           Beceriler                  •  İletişim becerisi
                                      •  Problem çözme becerisi
                                      •  Bilgi okuryazarlığı becerisi
                                      •  Çözümleme becerisi




            Bu ders planında, öğrencilerin düşünme yeteneklerini ve neden sonuç ilişkilerini geliştirmek için soru-cevap yönteminin
            kullanılması planlanmıştır.
            Öğrencilerin konuyu görerek işiterek öğrenmesini sağlamak, öğrenciyi öğrenme sürecine aktif olarak katmak ve öğren-
            meyi kalıcı hâle getirebilmek için gösterip yaptırma tekniği kullanılmıştır.





            Fizik öğretim programında yer alan anahtar kavramlar arasından kazanımla ilişkili olanlar belirtilmiştir.





            Bu ünite için öğretim programında 16 ders saati önerilmiştir. Ünite içerisinde 4 farklı konu olup toplam kazanım sayısı
            8’dir. Bu kazanımında gösterip yaptırma, soru-cevap tekniklerini kullanarak hesaplama yapmaları istendiği için 9.4.1.2.
            kazanımına 2 ders saati süre uygun görülmüştür.



















      196
    196
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202