Page 201 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 201

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 2: Fizik 9 (9.4.1.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                6.  Bir dakikada 12.000 J iş yapan motorun gücü kaç wattır?
                Çözüm
                   W                                            Bu soru güç ile ilgili ilk soru olduğu için sorunun
                 P =
                    t                                           çözümü öğretmen tarafından yaptırılacaktır.
                    12.000
                  =
                     60
                  = 200 W
                7.  Şekildeki sürtünmesi önemsiz yatay düzlemde durmakta olan m kütleli cisme 30 N’luk kuvvet uygulandı-
                   ğında 6 metrelik yolu 3 saniyede almaktadır.


                                      30 N
                            m
                 Yatay
                 düzlem
                                             6 m


                Buna göre harcanan güç kaç wattır?
                Çözüm            P =  W
            2-DERSIN IŞLENIŞI        =30.6  =  180
                                    t
                W=F.x
                                    3
                    =180 J
                                  = 60 watt


                8.  Bir elektrik motoru yardımıyla X cismi aşağıda verilen şekilde A hizasından B hizasına çıkarılacaktır.

                  Elektrik motoru





                                            B

                                         h=30m
                                   X        A


                Elektrik motoru bu işlemi cisme 400 N büyüklüğünde kuvvet uygulayarak 1 dakikada gerçekleştirdiğine göre
                elektrik motorunun gücü kaç wattır?

                Çözüm
                W=F.x             P =  W  ,  zamanın  birimi  saniye  olduğu  için
                                     t
                    =400.30      verilen zaman saniyeye çevrilir.
                    =12.000 J       12.000
                                   =
                                      60
                                   = 200W



               7 ve 8. sorular öğretmen tarafından  kazanıma yönelik öğrencilere soruları yönelterek süreç değerlendirmesi  amaçlan-
               mıştır. Aldığı cevaplara göre öğrenme eksiklikliklerini tespit ederek  diğer soruya veya bölüme geçmeyi hedeflemiştir.




      200
    200
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206