Page 206 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 206

EK 2: Fizik 9 (9.4.3.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 30 dakika
                   5.  Sol taraftaki enerji değerlerinin nasıl değiştiğini tablodaki ilgili bölümün karşısına not ederek tabloyu tamam-
                     layınız.

                           Kinetik Enerji        Potansiyel Enerji       Toplam Enerji (Mekanik Enerji)
                             Azalıyor
                                                    Azalıyor
                   6.  Tabloya bakarak enerji dönüşümleri ve toplam enerjinin değeri için ne söylenebilir? Yaptığınız çıkarımı not alınız



                   7.  Notlarınızı aldıktan sonra sağ alt köşedeki “Tekrar Başlat” ikonuna basınız. 3. basamaktaki işlemleri tek-
                     rarlayınız.
                   8.  Sağ taraftaki ayarlardan sürtünmeyi azdan çoğa doğru bir miktar sürükleyiniz. (Aradaki uzaklığın yaklaşık
                     1/3'ü kadar.)
                   9.  Kaykayın hemen altındaki kırmızı işareti yine “4” rakamının hizasında olacak şekilde kaykay pistine yerleşti-
                     riniz. Sağ taraftaki ayarlar bölümünde sürtünmenin artık sıfır olmadığına dikkat çekilecek.
                   10.  Sol taraftaki enerji değerlerinin nasıl değiştiğini gözlemleyerek aşağıda verilen durumlardaki enerji nice-
               3-AÇIKLAMA      (İlk bölümdeki cümleler örnek olarak doldurulmuştur.)
                     liklerinin nasıl değiştiğini not alınız. Kaydettiğiniz verileri inceleyerek sonuçları değerlendiriniz.



                    Kaykaycı hareketine başladığı anda
                    Potansiyel enerjisi: En büyük değerde
                    Kinetik enerjisi: Yok (ya da sıfır)

                    Isı enerjisi: Yok (ya da sıfır)
                    Toplam enerji: Potansiyel enerji kadar
                    Kaykaycı harekete başladığı noktadan yere doğru inerken
                    Potansiyel enerjisi:
                    Kinetik enerjisi:
                    Isı enerjisi:
                    Toplam enerji:

                    Kaykaycı yere ulaştıktan sonra tekrar pistin diğer tarafında yükselirken
                    Potansiyel enerjisi:
                    Kinetik enerjisi:
                    Isı enerjisi:
                    Toplam enerji:



                Öğretim yöntem ve tekniklerinden soru-cevap ile öğrencilerin elde ettikleri verileri karşılaştırarak çıkarım yapma becerisi ka-
                zandırılması amaçlanmıştır. Mevcut durumu bağlamından koparmadan öğrencinin var olan durumu kendi ifadeleri ile yeniden
                açıklamasını sağlayan yorumlama becerisinin kazandırılması hedeflenmiştir.


                Yönergenin bu maddesi ile öğrencilerin gözlem yapma, verileri kaydetme, ölçüm yapma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır.




                                                                                                        205
                                                                                                         205
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211