Page 206 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 206
EK 2: Fizik 9 (9.4.3.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 30 dakika
5. Sol taraftaki enerji değerlerinin nasıl değiştiğini tablodaki ilgili bölümün karşısına not ederek tabloyu tamam-
layınız.
Kinetik Enerji Potansiyel Enerji Toplam Enerji (Mekanik Enerji)
Azalıyor
Azalıyor
6. Tabloya bakarak enerji dönüşümleri ve toplam enerjinin değeri için ne söylenebilir? Yaptığınız çıkarımı not alınız
7. Notlarınızı aldıktan sonra sağ alt köşedeki “Tekrar Başlat” ikonuna basınız. 3. basamaktaki işlemleri tek-
rarlayınız.
8. Sağ taraftaki ayarlardan sürtünmeyi azdan çoğa doğru bir miktar sürükleyiniz. (Aradaki uzaklığın yaklaşık
1/3'ü kadar.)
9. Kaykayın hemen altındaki kırmızı işareti yine “4” rakamının hizasında olacak şekilde kaykay pistine yerleşti-
riniz. Sağ taraftaki ayarlar bölümünde sürtünmenin artık sıfır olmadığına dikkat çekilecek.
10. Sol taraftaki enerji değerlerinin nasıl değiştiğini gözlemleyerek aşağıda verilen durumlardaki enerji nice-
3-AÇIKLAMA (İlk bölümdeki cümleler örnek olarak doldurulmuştur.)
liklerinin nasıl değiştiğini not alınız. Kaydettiğiniz verileri inceleyerek sonuçları değerlendiriniz.
Kaykaycı hareketine başladığı anda
Potansiyel enerjisi: En büyük değerde
Kinetik enerjisi: Yok (ya da sıfır)
Isı enerjisi: Yok (ya da sıfır)
Toplam enerji: Potansiyel enerji kadar
Kaykaycı harekete başladığı noktadan yere doğru inerken
Potansiyel enerjisi:
Kinetik enerjisi:
Isı enerjisi:
Toplam enerji:
Kaykaycı yere ulaştıktan sonra tekrar pistin diğer tarafında yükselirken
Potansiyel enerjisi:
Kinetik enerjisi:
Isı enerjisi:
Toplam enerji:
Öğretim yöntem ve tekniklerinden soru-cevap ile öğrencilerin elde ettikleri verileri karşılaştırarak çıkarım yapma becerisi ka-
zandırılması amaçlanmıştır. Mevcut durumu bağlamından koparmadan öğrencinin var olan durumu kendi ifadeleri ile yeniden
açıklamasını sağlayan yorumlama becerisinin kazandırılması hedeflenmiştir.
Yönergenin bu maddesi ile öğrencilerin gözlem yapma, verileri kaydetme, ölçüm yapma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır.
205
205