Page 203 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 203

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 2           EK 2: Fizik 9 (9.4.3.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği
          Öğretim Programı Okuryazarlığı
                                                                 Fizik 9 (9.4.3.1.-Değerlendirme)
           BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

           Ders           Fizik       Sınıf Düzeyi   9. Sınıf        Süre           2 ders saati
           Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Enerji / Enerjinin Korunumu ve Enerji Dönüşümleri

           Kazanım(lar)               9.4.3.1. Enerjinin bir biçimden diğer bir biçime (mekanik, ısı, ışık, ses gibi)
                                      dönüşümünde toplam enerjinin korunduğu çıkarımını yapar.
                                      a)  Sürtünmeden dolayı enerjinin tamamının hedeflenen enerji biçimine dönüştü-
                                         rülemeyeceği vurgulanır.
                                      b)  Enerji dönüşüm hesaplamalarına girilmez.
           Anahtar Kavramlar          Mekanik enerji, enerji korunumu, enerji dönüşümü

           Öğretim Yöntem / Teknikleri  Düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma
           Gerekli Materyaller        •  Genel ağa bağlanan bilgisayar veya etkileşimli tahta
                                      •  Enerjinin korunumu ve dönüşümü ile ilgili simülasyon
                                        https://phet.colorado.edu/sims/html/energy-skate-park/latest/energy-skate-
                                        park_tr.html
                                      •  Beceri temelli kitaptaki örnekleri incelemek ve çözmek için
                                        https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_
                                        temelli/9/fizik/index.html
                                      •  Konu ile ilgili örnek sorulara ulaşmak için
                                        https://odsgm.meb.gov.tr/www/9-sinif-kazanim-testleri/icerik/685
           Disiplinler Arası İlişkiler  Coğrafya dersindeki hava ve iklim olayları ile ilişkilendirilir.
                                      Mühendislik mesleği ile ilişkilendirilir.
           Kök Değerler               Saygı, sorumluluk

           Anahtar Yetkinlikler       Ana dilde iletişim, bilim/teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik, sosyal ve
                                      vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
           Beceriler                  Gözlem yapma, verileri Kaydetme, ölçüm yapma, fen okuryazarlık becerileri,
                                      sorgulama, inceleme, çıkarım yapma, yorumlama
           Simülasyon; gerçek durumlara gidilemediği zaman ve ortamlarda kullanılan, aslının yerine yapayı konularak uygulanan öğret-
           me tekniğidir. Sınıf içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına olanak sağlar. Kul-
           lanılması planlanan simülasyon zamandan tasarruf edilmesi, ekonomik olması, gerçek durumun sebep olabileceği tehlikeleri
           ortadan kaldırmak amacıyla öğretim sürecinde kullanılmıştır.

           Düz anlatım, öğretmenin ders plan ve öğretim tasarımı çerçevesinde konuyu sözel ifadeleriyle anlatmasıdır. Kazanımları ak-
           tarmak, kavram yanılgılarını düzeltmek için kullanılmıştır.
           Soru-cevap, öğretmenin soru sorarak öğrencilerini düşündürmesi ve öğrencilerin bu düşünceleri sözlü ya da yazılı olarak ifade
           etmesine dayanmaktadır. Öğrencilerin öğrenme sürecinde daha aktif olmalarını sağlamak, dikkat çekmek, güdülemek amacı
           ile kullanılmıştır.
           Gösterip yaptırma bir işlemin, bir deneyin nasıl yapıldığını, bir araç-gerecin ya da bir makinenin nasıl çalıştığını öğretmenin önce
           uygulama yaparak, göstererek ve açıklayarak sonra da öğrenciye yaptırarak (yaparak-yaşayarak) öğrenmeyi sağladığı bir yöntem-
           dir. Öğrencilerin, öğretmenin gösterdiği yönergelere uyarak yeni öğrenmeleri gerçekleştirebilmesi hedeflendiği için kullanılmıştır.


           Ders öğretim programındaki anahtar kavramlardan kazanım 9.4.3.1’de geçen kavramlar alınmıştır.


           Ders öğretim programında enerji ünitesi için öngörülen süre 18 ders saati olup 9.4.3.1 kazanımına yıllık planda 2 ders saati
           ayrıldığı için planın 2 ders saatinde işlenmesi öngörülmüştür.
      202
    202
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208