Page 198 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 198
EK 2: Fizik 9 (9.4.1.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Geçen derste fizik biliminde kullanılan iş ve güç kavramlarının günlük hayatta kullanılan iş ve güç kavramların-
dan farklı olduğunu, hangi matematiksel model kullanılarak hesaplanabileceğini görmüştünüz.
Öğrencilere aşağıdaki 5 soru sorulur.
1. İş ve güç kavramları ile ilgili 3 tane cümle söyleyiniz.
İŞ GÜÇ
1. 1.
2. 2.
3. 3.
Verilen cümlelerden hatalı olanlar düzeltilir.
2. İş kavramını kim açıklayabilir?
1-GIRIŞ Doğru cevap gelmezse iş kavramı açıklanır. (Bir cisme uygulanan kuvvet doğrultusunda cisim hareket edi-
yorsa fiziksel olarak iş yapılmıştır denir.)
3. İş kavramının matematiksel modeli nedir?
Doğru cevap gelmezse iş kavramının matematiksel modeli açıklanır. ( W=F.x )
4. Güç kavramını kim açıklayabilir?
Doğru cevap gelmezse güç kavramı açıklanır. (Birim zamanda yapılan işe güç denir.)
5. Güç kavramının matematiksel modeli nedir?
W
Doğru cevap gelmezse güç kavramının matematiksel modeli açıklanır. (P = )
t
Bu açıklamalardan sonra kazanım gereği hesaplama yapabileceği aşağıdaki sorular sırayla öğrencilere soru-
lur. 1. ve 6. soruların çözümü öğretmen tarafından yapılır.
Öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak, konuya ilgisini çekmek için soru-cevap tekniği kullanılmıştır. Soru-cevap
tekniği ile öğrencinin iletişim becerisinin geliştirilmesine katkı sunulması amaçlanmıştır.
9.4.1.2 kazanımının işlenmesi için öğrencilerin bir önceki derste işledikleri konular hatırlatmak ve ön bilgilerini yokla-
mak amacıyla sorular sorulmuştur. Kazanımlar arasında bağlantı kurularak öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerini
artırmak hedeflenmiştir.
Bu aşamada sorunun nasıl çözümlendiğini öğrenciye kavratmak amacıyla gösterip yaptırma tekniği kullanılmıştır. Bu
yöntemin bir işlemin uygulanmasında ya da bir araç gerecin kullanılmasında etkili olmasından dolayı öğrenciye yaparak
yaşayarak öğrenme imkânı sunmaktadır. Bu teknikle öğrencilerin farklı duyularına hitap edilerek öğrenmede kalıcılığı
artırmak amaçlanmıştır.
197
197