Page 175 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 175
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 11 (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
1. 0 Rr genotipli bir baba ile B0 rr genotipli bir annenin çocuklarının kız veya kan grubunun A Rh (-) sahip olma
olasılığı kaçtır?
2. AB Rr genotipli bir baba ile AO Rr genotipli bir annenin çocuklarının erkek veya kan grubunun B Rh (+) olma
olasılığı kaçtır?
3. oo rr genotipli bir baba ile AB RR genotipli bir annenin çocuklarının kız veya kan grubunun A Rh (+) olma
olasılığı kaçtır?
4. ETKİNLİK
Öğrencilere OGM materyal aracılığıyla 9. sınıf dizik dersindeki adezyon-kohezyon konusu hatırlatılır. Bununla
ilgili olarak https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/EKitapUniteOnizle.aspx?Id=154&sayfa=92 internet
sitesindeki etkileşimli kitaptan yararlanılır.
Farklı cins moleküllerin birbirini tutmasına adezyon,
Aynı cins moleküllerin birbirini tutmasına kohezyon denir.
Aşağıda iki sütun hâlinde verilen tabloda bazı fiziksel olaylar yazılmıştır:
3-DERİNLEŞME 1. GRUP 2. GRUP
•
•
Suyun cama yapışması
Hortumdan suyun ip gibi akması
Tabağın mutfak tezgahına yapışması
•
Boyadan çıkan fırçanın uçlarının yapışması
•
•
• Yağmur damlalarının küresel olması • • Çaydanlıktan çayın akması
Sıkılan ıslak kazaktan suyun akması
Islak saçların birbirine yapışması
1) Tablodan rastgele seçilen bir olayın 1. grupta ve adezyon olayı olma olasılığı kaçtır?
2) Tablodan rastgele seçilen bir olayın 2. grupta veya kohezyon olayı olma olasılığı kaçtır?
5. ETKİNLİK
Öğrencilere 10. sınıf coğrafya dersinde gördükleri Su Kaynakları
ünitesinin “Türkiye’de Su Kaynaklarından Yararlanma” konusu ile il-
gili öğrendiklerini pekiştirmek ve küresel ısınma ve iklim değişikliği
sorunu sebebiyle karşı karşıya kaldığımız su kaynaklarının yetersiz-
liği sorununa vurgu yapmak amacı ile aşağıdaki etkinlik uygulanır:
Coğrafya dersinin “Su Kaynakları” ünitesinin “Türkiye’de Su Kaynaklarından Yararlanma” konusu ile ilişkilendirilerek
disiplinler arası ilişki kurulması hedeflenmiştir.
Etkinliğin 1. sorusu ile keşfetme bölümünde bahsedilen “seçilen öğrencinin kız ve Kızılay’a bağış yapması” olayına
benzer bir duruma vurgu yapılmıştır. 2. soruda “ve” bağlacı ile “veya” bağlacı arasındaki farkın pekiştirilmesi beklen-
mektedir.
İki grup hâlinde verilen maddeler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları adezyon ve kohezyon olaylarını sınıf-
landırabilmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin öğrendiği bilgileri farklı alanlarda da işe koşmasına imkân verilmekte
ve bilgi okuryazarlığı becerisinin gelişmesi beklenmektedir.
Fizik dersinin “Madde ve Özellikleri” ünitesinin “Adezyon ve Kohezyon Kavramları” konusu ile ilişkilendirilerek disip-
linler arası ilişki kurulması amaçlanmıştır.
174
174