Page 175 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 175

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 1: Matematik 11  (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
                1.  0 Rr genotipli bir baba ile B0 rr genotipli bir annenin çocuklarının kız veya kan grubunun A Rh (-) sahip olma
                  olasılığı kaçtır?
                2.  AB Rr genotipli bir baba ile AO Rr genotipli bir annenin çocuklarının erkek veya kan grubunun B Rh (+) olma
                  olasılığı kaçtır?
                3.  oo rr genotipli bir baba ile AB RR genotipli bir annenin çocuklarının kız veya kan grubunun A Rh (+) olma
                  olasılığı kaçtır?
                4. ETKİNLİK
                Öğrencilere OGM materyal aracılığıyla 9. sınıf dizik dersindeki adezyon-kohezyon konusu hatırlatılır. Bununla
                ilgili  olarak  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/EKitapUniteOnizle.aspx?Id=154&sayfa=92  internet
                sitesindeki etkileşimli kitaptan yararlanılır.
                Farklı cins moleküllerin birbirini tutmasına  adezyon,
                Aynı cins moleküllerin birbirini tutmasına kohezyon denir.
                Aşağıda iki sütun hâlinde verilen tabloda bazı fiziksel olaylar yazılmıştır:
            3-DERİNLEŞME  1. GRUP                        2. GRUP

                                                          •
                  •
                     Suyun cama yapışması
                                                             Hortumdan suyun ip gibi akması
                                                             Tabağın mutfak tezgahına yapışması
                  •
                     Boyadan çıkan fırçanın uçlarının  yapışması
                                                          •
                  •
                  •   Yağmur damlalarının küresel olması  •  •   Çaydanlıktan çayın akması
                                                             Sıkılan ıslak kazaktan suyun akması
                     Islak saçların birbirine yapışması
                1) Tablodan rastgele seçilen bir olayın 1. grupta ve adezyon olayı olma olasılığı kaçtır?
                2) Tablodan rastgele seçilen bir olayın 2. grupta veya kohezyon olayı olma olasılığı kaçtır?
                5. ETKİNLİK
                                                Öğrencilere  10.  sınıf  coğrafya  dersinde  gördükleri  Su  Kaynakları
                                                ünitesinin “Türkiye’de Su Kaynaklarından Yararlanma” konusu ile il-
                                                gili öğrendiklerini pekiştirmek ve küresel ısınma ve iklim değişikliği
                                                sorunu sebebiyle karşı karşıya kaldığımız su kaynaklarının yetersiz-
                                                liği sorununa vurgu yapmak amacı ile aşağıdaki etkinlik uygulanır:








                 Coğrafya dersinin “Su Kaynakları” ünitesinin “Türkiye’de Su Kaynaklarından Yararlanma” konusu ile ilişkilendirilerek
                 disiplinler arası ilişki kurulması hedeflenmiştir.


                 Etkinliğin 1. sorusu ile keşfetme bölümünde bahsedilen “seçilen öğrencinin kız ve Kızılay’a bağış yapması” olayına
                 benzer bir duruma vurgu yapılmıştır. 2. soruda “ve” bağlacı ile “veya” bağlacı arasındaki farkın pekiştirilmesi beklen-
                 mektedir.


                 İki grup hâlinde verilen maddeler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları adezyon ve kohezyon olaylarını sınıf-
                 landırabilmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin öğrendiği bilgileri farklı alanlarda da işe koşmasına imkân verilmekte
                 ve bilgi okuryazarlığı becerisinin gelişmesi beklenmektedir.


                  Fizik dersinin “Madde ve Özellikleri” ünitesinin “Adezyon ve Kohezyon Kavramları” konusu ile ilişkilendirilerek disip-
                 linler arası ilişki kurulması amaçlanmıştır.






      174
    174
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180