Page 173 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 173
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 11 (11.7.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Tablo 1’deki veriler kullanılarak aşağıdaki sorular öğrenciler tarafından çözülür.
1. Rastgele seçilen bir ağacın sedir ağacı olma olasılığı kaçtır?
2. Rastgele seçilen bir ağacın meşe ağacı olduğu bilindiğine göre Ayşe tarafından dikilmiş olma olasılığı
kaçtır?
3. Rastgele seçilen bir ağacın Doruk tarafından dikildiği bilindiğine göre bu ağacın kayın ağacı olma olasılığı
kaçtır?
4. Rastgele seçilen bir ağacın kız öğrenci tarafından dikilmiş ve sedir ağacı olma olasılığı kaçtır?
5. Rastgele seçilen bir ağacın Doruk tarafından dikilmiş olması veya kayın ağacı olması olasılığı kaçtır?
6. Rastgele seçilen bir ağacın Mine tarafından dikilmiş olması veya meşe ağacı olması olasılığı kaçtır?
2. ETKİNLİK
3-AÇIKLAMA
Yukarıdaki sütun grafiğinde bir televizyon kanalında hafta boyunca yayınlanan belgesellerin süreleri gösteril-
miştir. Verilen grafik yardımıyla aşağıdaki soruları çözünüz.
1. Rastgele seçilen bir belgeselin 1 saatten uzun olması olasılığı kaçtır?
2. Rastgele seçilen bir belgeselin 1 saatten uzun olduğu bilindiğine göre hafta sonu yayınlanmış olma
olasılığı kaçtır?
3. Rastgele seçilen bir belgeselin hafta içi yayınlanmış veya 1 saatten uzun olma olasılığı kaçtır?
4. Rastgele seçilen bir belgeselin 1 saatten uzun ve hafta içi yayınlanmış olma olasılığı kaçtır?
Öğretmen ihtiyaç duyduğu takdirde açıklama basamağındaki örnekleri çeşitlendirmek içi aşağıda linki verilen
OGM materyal matematik dersi 11. sınıf kazanım kavrama testlerini sınıfa uygulayabilir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kazanim_kavrama/11/mat/index.
html#p=67
172
172