Page 38 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 38
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Belirtke tablosu sadece konu-kazanım ilişkisinin kurulması için değil, aynı zamanda konu-değer ve
konu-beceri ilişkisinin kurulması için de kullanılabilmektedir. Yatay sütuna ele alınacak değer ve beceriler
yazılarak hangi değerin/becerinin hangi konuyla ilişkili olarak verileceği de belirlenebilir.
Kazanımlar (Hedef) Değerler Beceriler (Yetkinlikler)
Kazanım 1 Kazanım 2 Kazanım 3 Kazanım 4 Kazanım 5 Değer 1 Değer 2 Değer 3 Beceri 1 Beceri 2 Beceri 3 Beceri 4
Konu 1
Konular (İçerik) Konu 2
Konu 3
Konu 4
Konu 5
Aşağıda 9. sınıf matematik dersine ait bir belirtke tablosu örneği sunulmuştur:
Kazanımlar (Hedef)
9.1.1.1. Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini 9.1.1.2. Bileşik önermeyi örnek- lerle açıklar. 9.1.1.3. Koşullu önermeyi ve iki yönlü koşullu önermeyi açıklar. 9.1.1.4. Her (A) ve bazı (E) nicele- yicilerini örneklerle açıklar. 9.2.1.1. Kümeler ile ilgili temel kavramları açıklar. 9.2.1.2. Alt kümeyi kullanarak işlemler yapar.
Önerme X açıklar.
Bileşik Önermeler X X
Koşullu Önerme ve İki Yönlü
Konular (İçerik) Mantık Koşullu Önerme X
Her ve Bazı Niceleyicileri
Tanım, Aksiyom, Teorem ve
X
İspat Kavramları
Kümelerde Temel Kavramlar X
Kümeler Alt Küme X
İki Kümenin Eşitliği X
36