Page 36 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 36

Öğretim Programı Okuryazarlığı

         Psikomotor Alan

         Psikomotor alan, duyu organları ile zihin ve kasların   olarak ortaya çıkan davranışlardır. Psikomotor alana
         birlikte  çalışması  sonucu  ortaya  çıkan  davranışları   ait basamaklar aşağıdaki şekilde sunulmuştur.
         içerirken; psikomotor davranışlar ise bunun sonucu



                 Duyu organları ile algılayıp        UYARILMA
                   zihinde anlamlandırma             ALGILAMA


                                                                        Vücudunu, belirli organlarını
                                                KURULMA                 hazır duruma getirme



                    Eylemi kılavuz yardımı          KILAVUZLA
                       ile gerçekleştirme             YAPMA


                                                                        Yardım almadan davra-
                                               MEKANİKLEŞME
                                                                        nışı gerçekleştirme
                      Beceriyi veya işi ra-
                      hatlıkla ve kimsenin             BECERİ
                   yardımı olmadan en az              HÂLİNE
                  enerji harcayarak ve seri           GETİRME
                      biçimde  yapabilme                                Kazanılan haraketi başka
                                                 DURUMA                 durumlara uyarlama, yeniden
                                                UYDURMA
                                                                        düzenleme, başkalaştırma

                     Yeni ve özgün davra-
                        nışlar sergileme             YARATMA




          Psikomotor alanın her bir basamağına ait davranış örnekleri aşağıdaki gibidir.


                 Psikomotor Alan Basamağı                         Davranış Örneği
                                               Bu basamakta bireyler duyu organları ile algılayıp zihinde anlam-
           Uyarılma/Algılama
                                               landırmaktadır. Örneğin doku çeşitlerini tanır.
                                               Bu basamakta bireyler vücudunu, belirli organlarını hazır duruma
           Kurulma                             getirmektedir. Örneğin portre çiziminde ölçü ve oranı kullanırken
                                               kalemi doğru tutar.

                                               Bu  basamakta  bireyler,  eylemi  kılavuz  yardımı  ile  gerçekleştir-
           Kılavuzla Yapma                     mektedir. Örneğin portre çizerken öğreticinin eline bakarak ölçü
                                               oran alır.
                                               Bu  basamakta  bireyler  yardım  almadan  davranışı  gerçekleştir-
                                               mektedir. Örneğin portre çiziminde ölçü oranı doğru biçimde alır.
           Mekanikleşme
                                               Seçili spor etkinliklerinde araçları amacına uygun ve doğru kul-
                                               lanır.





      34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41