Page 33 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 33
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Matematik Dersi Öğretim Programı’ndan alınan bazı bilgi boyutuna ait olduğuna yönelik örnekler aşağıda-
kazanımların hangi bilişsel alan basamağına ve hangi ki tabloda sunulmuştur.
Tablo 4: Matematik dersi kazanımlarının incelenmesi
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
KAVRAMSAL+İŞLEMSEL BİLGİ
9.1.1.2. Bileşik önermeyi Bileşik önermeyi örneklerle
örneklerle açıklar, ‘‘ve, açıklayabilmek kavramsal bilgi UYGULAMA
veya, ya da’’ bağlaç- boyutunda ve “ ‘ve, veya, ya da’ Örneklerle açıklanan bilgilerin
ları ile kurulan bileşik bağlaçları ile kurulan bileşik ardından, bu bilgilerin pratiğe
MATEMATİK önermelerin özellik- önermelerin özelliklerini ve De dökülmesi ve uygulanması
lerini ve De Morgan Morgan kurallarını doğruluk (doğruluk tablosu kullanarak
kurallarını doğruluk tablosu kullanarak gösterme” ise gösterir) uygulama düzeyinde
tablosu kullanarak eylemin nasıl gerçekleşeceğine bir kazanıma işaret etmektedir.
gösterir. yönelik bilgi gerektirdiğinden
işlemsel bilgi boyutundadır.
KAVRAMSAL BİLGİ ÇÖZÜMLEME
9.3.1.1. Sayı kümelerini “Sayı kümelerini birbiriyle ilişki- “ilişkilendirir” fiil ifadesi parça-
MATEMATİK birbiriyle ilişkilendi- lendirme” daha büyük bir yapının ların özelliklerini ayrıştırarak
rir. parçaları arasındaki ilişkilerle bütünle ve birbirleriyle ilişkile-
ilgili bilgi gerektirdiğinden kav- rini belirlemeyi gerektirdiğin-
ramsal bilgi boyutundadır. den çözümleme düzeyindedir.
İŞLEMSEL BİLGİ
UYGULAMA
10.2.2.3. Verilen bir “Verilen bir fonksiyonun tersini “tersini bulur” fiil ifadesi bir dizi
MATEMATİK fonksiyonun tersini bulma” isim ifadesi eylemin nasıl işlem ve sürece uygun eylem-
bulur. yapılacağına dair bilgi gerektir- ler gerektirdiğinden uygulama
diğinden işlemsel bilgi boyutun- düzeyindedir.
dadır.
UYGULAMA
İŞLEMSEL BİLGİ
Çokgenlerle ilgili işlemler
10.5.1.1. Çokgen “çokgen kavramını açıklayarak yapılması, öğrenilen bilgilerin
MATEMATİK kavramını açıklayarak işlem yapma” işlemlerin nasıl hayata geçirilmesini gerektir-
işlemler yapar. yapılacağına yönelik bilgi gerek- mektedir. Bu sebepten 10.5.1.1.
tirdiğinden işlemsel bilgi boyu- kazanımı uygulama düzeyin-
tundadır.
dedir.
31