Page 33 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 33

Öğretim Programı Okuryazarlığı

            Matematik  Dersi  Öğretim  Programı’ndan  alınan  bazı   bilgi boyutuna ait olduğuna yönelik örnekler aşağıda-
            kazanımların hangi bilişsel alan basamağına ve hangi   ki tabloda sunulmuştur.

            Tablo 4: Matematik dersi kazanımlarının incelenmesi

                DERS            KAZANIM                BİLGİ BOYUTU            BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU

                                                KAVRAMSAL+İŞLEMSEL BİLGİ
                          9.1.1.2. Bileşik önermeyi   Bileşik önermeyi örneklerle
                          örneklerle açıklar, ‘‘ve,   açıklayabilmek kavramsal bilgi   UYGULAMA
                          veya, ya da’’ bağlaç-  boyutunda ve “ ‘ve, veya, ya da’   Örneklerle açıklanan bilgilerin
                          ları ile kurulan bileşik   bağlaçları ile kurulan bileşik   ardından, bu bilgilerin pratiğe
              MATEMATİK   önermelerin özellik-  önermelerin özelliklerini ve De   dökülmesi ve uygulanması
                          lerini ve De Morgan   Morgan kurallarını doğruluk   (doğruluk tablosu kullanarak
                          kurallarını doğruluk   tablosu kullanarak gösterme” ise   gösterir) uygulama düzeyinde
                          tablosu kullanarak    eylemin nasıl gerçekleşeceğine   bir kazanıma işaret etmektedir.
                          gösterir.               yönelik bilgi gerektirdiğinden
                                                işlemsel bilgi boyutundadır.


                                                KAVRAMSAL BİLGİ              ÇÖZÜMLEME

                          9.3.1.1. Sayı kümelerini   “Sayı kümelerini birbiriyle ilişki-  “ilişkilendirir” fiil ifadesi parça-
              MATEMATİK   birbiriyle ilişkilendi-  lendirme” daha büyük bir yapının   ların özelliklerini ayrıştırarak
                          rir.                  parçaları arasındaki ilişkilerle   bütünle ve birbirleriyle ilişkile-
                                                ilgili bilgi gerektirdiğinden kav-  rini belirlemeyi gerektirdiğin-
                                                ramsal bilgi boyutundadır.   den çözümleme düzeyindedir.

                                                İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                             UYGULAMA
                          10.2.2.3. Verilen bir   “Verilen bir fonksiyonun tersini   “tersini bulur” fiil ifadesi bir dizi
              MATEMATİK   fonksiyonun tersini   bulma” isim ifadesi eylemin nasıl   işlem ve sürece uygun eylem-
                          bulur.                yapılacağına dair bilgi gerektir-  ler gerektirdiğinden uygulama
                                                diğinden işlemsel bilgi boyutun-  düzeyindedir.
                                                dadır.

                                                                             UYGULAMA
                                                İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                             Çokgenlerle ilgili işlemler
                          10.5.1.1. Çokgen      “çokgen kavramını açıklayarak   yapılması, öğrenilen bilgilerin
              MATEMATİK   kavramını açıklayarak   işlem yapma” işlemlerin nasıl   hayata geçirilmesini gerektir-
                          işlemler yapar.       yapılacağına yönelik bilgi gerek-  mektedir. Bu sebepten 10.5.1.1.
                                                tirdiğinden işlemsel bilgi boyu-  kazanımı uygulama düzeyin-
                                                tundadır.
                                                                             dedir.















                                                                                                        31
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38