Page 30 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 30
Öğretim Programı Okuryazarlığı
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
ANLAMA
KAVRAMSAL BİLGİ Organik bileşiklerin fonksiyonel
12.3.2.1. Organik “Organik bileşikleri fonksiyonel gruplarına göre sınıflandırı-
bileşikleri fonksiyonel gruplarına göre sınıflandırma” labilmesi için bu bileşiklerin
KİMYA zihinde anlamlandırılması ve
gruplarına göre sınıf- sınıflandırma ve kategorilere
landırır. yönelik bilgi gerektirdiğinden özelliklerinin özümsenmesi
kavramsal bilgidir. gerekmektedir. Bu açıdan
12.3.2.1. kazanımı anlama düze-
yinde bir kazanımdır.
ANLAMA
KAVRAMSAL BİLGİ 12.3.6.1. kazanımına göre
12.3.6.1.Karboksilik öğrencilerin karboksilik
asitleri sınıflandırarak “karboksilik asitleri sınıflandıra- asitlere ait özellikleri zihninde
KİMYA adlarını, formüllerini rak” ifadesinde karbonsilik asitle- anlamlandırabilmesi ve bilgide
ve kullanım alanlarını ri kavramsal olarak ne olduğunun değişiklik yapmadan bu asitlere
açıklar. bilinmesi gerektiğinden kavram- yönelik özellikleri ifade etmesi
sal bilgi boyutundadır.
beklenmektedir. Bu açıdan an-
lama düzeyinde bir kazanımdır.
KAVRAMSAL BİLGİ YARATMA
12.4.1.1. Fosil yakıtların “Fosil yakıtların çevreye zararlı “Çözüm önerilerinde bulunma”
çevreye zararlı etkileri- etkileri” ifadesinde fosil yakıtların fiil ifadesi soruna ilişkin ögeleri
KİMYA ve bu yakıtların çevreye zararla- bir araya getirerek çözüm için
ni azaltmak için çözüm
önerilerinde bulunur. rının neler olduğunun bilinmesi yeni ve özgün fikirler üretmeyi
gerektiğinden kavramsal bilgi gerektirdiğinden yaratma
boyutundadır. düzeyindedir.
İŞLEMSEL BİLGİ
UYGULAMA
“Organik bileşiklerin basit ve
12.2.2.1. Organik molekül formüllerinin bulunması “Hesaplamalar yapar” fiil
bileşiklerin basit ve ile ilgili hesaplamalar” konuya ifadesi öğrenilen bilgilerin
KİMYA molekül formüllerinin özel beceri ve algoritma bilgisi pratiğe dökülmesi ve öğrenci
bulunması ile ilgili he- ve uygun prosedürleri ne zaman tarafından deneyimlenmesini
saplamalar yapar. kullanacağını belirlemeye yönelik içerdiğinden uygulama düze-
kriter bilgisi gerektirdiğinden yindedir.
işlemsel bilgi boyutundadır.
28