Page 30 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 30

Öğretim Programı Okuryazarlığı


              DERS           KAZANIM                BİLGİ BOYUTU            BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU

                                                                          ANLAMA

                                             KAVRAMSAL BİLGİ              Organik bileşiklerin fonksiyonel
                       12.3.2.1. Organik     “Organik bileşikleri fonksiyonel   gruplarına göre sınıflandırı-
                       bileşikleri fonksiyonel   gruplarına göre sınıflandırma”   labilmesi için bu bileşiklerin
          KİMYA                                                           zihinde anlamlandırılması ve
                       gruplarına göre sınıf-  sınıflandırma ve kategorilere
                       landırır.             yönelik bilgi gerektirdiğinden   özelliklerinin özümsenmesi
                                             kavramsal bilgidir.          gerekmektedir. Bu açıdan
                                                                          12.3.2.1. kazanımı anlama düze-
                                                                          yinde bir kazanımdır.
                                                                          ANLAMA

                                             KAVRAMSAL BİLGİ              12.3.6.1. kazanımına göre
                       12.3.6.1.Karboksilik                               öğrencilerin karboksilik
                       asitleri sınıflandırarak   “karboksilik asitleri sınıflandıra-  asitlere ait özellikleri zihninde
          KİMYA        adlarını, formüllerini   rak” ifadesinde karbonsilik asitle-  anlamlandırabilmesi ve bilgide
                       ve kullanım alanlarını   ri kavramsal olarak ne olduğunun   değişiklik yapmadan bu asitlere
                       açıklar.              bilinmesi gerektiğinden  kavram-  yönelik özellikleri ifade etmesi
                                             sal bilgi boyutundadır.
                                                                          beklenmektedir. Bu açıdan an-
                                                                          lama düzeyinde bir kazanımdır.
                                             KAVRAMSAL BİLGİ              YARATMA

                       12.4.1.1. Fosil yakıtların   “Fosil yakıtların çevreye zararlı   “Çözüm önerilerinde bulunma”
                       çevreye zararlı etkileri-  etkileri” ifadesinde fosil yakıtların  fiil ifadesi soruna ilişkin ögeleri
           KİMYA                             ve bu yakıtların çevreye zararla-  bir araya getirerek çözüm için
                       ni azaltmak için çözüm
                       önerilerinde bulunur.  rının neler olduğunun bilinmesi   yeni ve özgün fikirler üretmeyi
                                             gerektiğinden kavramsal bilgi   gerektirdiğinden yaratma
                                             boyutundadır.                düzeyindedir.
                                             İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                          UYGULAMA
                                             “Organik bileşiklerin basit ve
                       12.2.2.1. Organik     molekül formüllerinin bulunması   “Hesaplamalar yapar” fiil
                       bileşiklerin basit ve   ile ilgili hesaplamalar” konuya   ifadesi öğrenilen bilgilerin
          KİMYA        molekül formüllerinin   özel beceri ve algoritma bilgisi   pratiğe dökülmesi ve öğrenci
                       bulunması ile ilgili he-  ve uygun prosedürleri ne zaman   tarafından deneyimlenmesini
                       saplamalar yapar.     kullanacağını belirlemeye yönelik  içerdiğinden uygulama düze-
                                             kriter bilgisi gerektirdiğinden   yindedir.
                                             işlemsel bilgi boyutundadır.



















      28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35