Page 34 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 34
Öğretim Programı Okuryazarlığı
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
İŞLEMSEL BİLGİ UYGULAMA
11.3.2.1. İkinci dere-
ceden bir değişkenli “İkinci dereceden bir değişkenli “Grafiğini çizer” ifadesi verilen
MATEMATİK fonksiyonun grafiğini” ifadesi bir durumda işlemi uygulama
fonksiyonun grafiğini
çizerek yorumlar. grafiğin nasıl çizileceğine yönelik ya da kullanmayı gerektirdiğin-
işlemsel bilgi gerektirmektedir. den uygulama düzeyindedir.
İŞLEMSEL BİLGİ
“Denklemleri verilen doğru ile
12.7.1.2. Denklemle- çemberin birbirine göre durum- UYGULAMA
ri verilen doğru ile larını belirleyerek işlem yapma” Öğrenilen bilgilerin pratiğe
MATEMATİK çemberin birbirine göre doğru ve çember denklemlerinin dökülmesi ve kullanılmasını
durumlarını belirleye- birbirleri ile ilişkisine yönelik gerektirdiğinden uygulama
rek işlemler yapar. bilgi gerektirdiğinden ve duruma düzeyinde bir kazanımdır.
uygun işlem prosedürü seçerek
uygulamayı gerektirdiğinden
işlemsel bilgi boyutundadır.
İŞLEMSEL BİLGİ UYGULAMA
“Bileşik olayın gerçekleşme “Gerçekleşme olasılığını
11.7.1.3. Bileşik olayı olasılığını hesaplama” uygun pro- hesaplar” fiil ifadesi öğrenilen
MATEMATİK açıklayarak gerçekleş- sedürü belirlemeye ve uygulanış bilgiyi farklı durumda kullanma-
me olasılığını hesaplar. biçimine yönelik bilgi gerektir- yı gerektirdiğinden uygulama
diğinden işlemsel bilgi boyutun- düzeyindedir.
dadır.
İŞLEMSEL BİLGİ UYGULAMA
Maksimum ve minimum prob- Öğrenilen bilgilerin bir
12.5.3.4. Maksimum ve lemlerini türev yardımıyla çözme
MATEMATİK minimum problemlerini ifadesinde problemin çözümünün problemin çözümünde
kullanılmasını gerektirdiğinden
türev yardımıyla çözer. nasıl yapılacağına yönelik bilgi uygulama düzeyindedir.
gerektirdiğinden işlemsel bilgi
boyutundadır.
32