Page 32 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 32
Öğretim Programı Okuryazarlığı
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
ANLAMA
OLGUSAL BİLGİ
10.1.1.1.- Elektrik akımı, Bu kavramlara yönelik öğreni-
direnç ve potansiyel “Elektrik akımı, direnç ve po-
FİZİK tansiyel farkı kavramlarını” isim len bilgilerin ifade edilmesi, bu
farkı kavramlarını bilgilerin zihinde yapılandırıla-
açıklar. ifadesi temel bilgileri içerdiği için rak anlamlandırılmasını içerdi-
olgusal bilgi boyutundadır.
ğinden anlama düzeyindedir.
İŞLEMSEL BİLGİ YARATMA
10.3.5.2. Deprem “Deprem kaynaklı can ve mal “Çözüm önerileri geliştirir” fiil
kaynaklı can ve mal kayıplarını önlemeye yönelik” isim ifadesi yeni bir şey oluşturmak
FİZİK kayıplarını önlemeye ifadesi konu ile ilgili belirli alan/ için parçaları birleştirmeyi
yönelik çözüm önerileri lara yönelik bilgi ve farkındalık ve özgün bir ürün/fikir ortaya
geliştirir. gerektirdiğinden işlemsel bilgi konulmasını gerektirdiğinden
boyutundadır. yaratma düzeyindedir.
İŞLEMSEL BİLGİ
UYGULAMA
“Bir boyutta sabit ivmeli hareket
11.1.4.2. Bir boyutta ile ilgili “isim ifadesi konuya özel “Hesaplamalar yapar” fiil ifadesi
sabit ivmeli hareket metot bilgisi ve uygun prose- öğrenilen bilgilerin belirli bir
FİZİK
ile ilgili hesaplamalar dürlerin ne zaman kullanacağını süreç takip edilerek pratiğe
yapar. belirlemeye yönelik kriter bilgisi dökülmesini gerektirdiğinden
gerektirdiğinden işlemsel bilgi uygulama düzeyindedir.
boyutundadır.
OLGUSAL BİLGİ HATIRLAMA
12.4.2.2. Atom altı par- “Atom altı parçacıkların özellikle- “temel düzeyde açıklar” fiil
FİZİK çacıkların özelliklerini rini “isim ifadesi ögelere yönelik ifadesi ön öğrenmeleri/bilgile-
temel düzeyde açıklar. temel bilgi gerektirdiğinden olgu- ri hatırlamayı gerektirdiğinden
sal bilgi boyutundadır. hatırlama düzeyindedir.
KAVRAMSAL BİLGİ ÇÖZÜMLEME
12.1.1.3. Düzgün çem- “Düzgün çembersel hareket Düzgün çembersel hareket ya-
bersel hareket yapan yapan cisimlerin hareketini” isim pan cisimlerin hareketini izle-
FİZİK
cisimlerin hareketini ifadesi ilke ve genellemelere me ve bu hareketin aşamaları-
analiz eder. yönelik bilgi gerektirdiğinden nın belirlenmesi/ifade edilmesi
kavramsal bilgi boyutundadır. çözümleme düzeyindedir.
İŞLEMSEL BİLGİ
UYGULAMA
“Sıcaklık birimleri ile ilgili he-
9.5.1.3. Sıcaklık birimle- saplama yapma” ifadesi konuya “Hesaplamalar yapar” fiil
FİZİK ri ile ilgili hesaplamalar özel metot bilgisi ve hesaplama- ifadesi öğrenilen bilgilerin
yapar. nın nasıl yapılacağına dair bilgi kullanılmasını gerektirdiğinden
gerektirdiğinden işlemsel bilgi uygulama düzeyindedir.
boyutundadır.
30