Page 32 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 32

Öğretim Programı Okuryazarlığı


              DERS           KAZANIM                BİLGİ BOYUTU            BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU


                                                                          ANLAMA
                                             OLGUSAL BİLGİ
                       10.1.1.1.- Elektrik akımı,                         Bu kavramlara yönelik öğreni-
                       direnç ve potansiyel   “Elektrik akımı, direnç ve po-
          FİZİK                              tansiyel farkı kavramlarını” isim   len bilgilerin ifade edilmesi, bu
                       farkı kavramlarını                                 bilgilerin zihinde yapılandırıla-
                       açıklar.              ifadesi temel bilgileri içerdiği için   rak anlamlandırılmasını içerdi-
                                             olgusal bilgi boyutundadır.
                                                                          ğinden anlama düzeyindedir.
                                             İŞLEMSEL BİLGİ               YARATMA
                       10.3.5.2. Deprem      “Deprem kaynaklı can ve mal   “Çözüm önerileri geliştirir” fiil
                       kaynaklı can ve mal   kayıplarını önlemeye yönelik” isim  ifadesi yeni bir şey oluşturmak
          FİZİK        kayıplarını önlemeye   ifadesi konu ile ilgili belirli alan/  için parçaları birleştirmeyi
                       yönelik çözüm önerileri   lara yönelik bilgi ve farkındalık   ve özgün bir ürün/fikir ortaya
                       geliştirir.           gerektirdiğinden işlemsel bilgi   konulmasını gerektirdiğinden
                                             boyutundadır.                yaratma düzeyindedir.

                                             İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                          UYGULAMA
                                             “Bir boyutta sabit ivmeli hareket
                       11.1.4.2. Bir boyutta   ile ilgili “isim ifadesi konuya özel   “Hesaplamalar yapar” fiil ifadesi
                       sabit ivmeli hareket   metot bilgisi ve uygun prose-  öğrenilen bilgilerin belirli bir
          FİZİK
                       ile ilgili hesaplamalar   dürlerin ne zaman kullanacağını   süreç takip edilerek pratiğe
                       yapar.                belirlemeye yönelik kriter bilgisi   dökülmesini gerektirdiğinden
                                             gerektirdiğinden işlemsel bilgi   uygulama düzeyindedir.
                                             boyutundadır.

                                             OLGUSAL BİLGİ                HATIRLAMA
                       12.4.2.2. Atom altı par-  “Atom altı parçacıkların özellikle- “temel  düzeyde  açıklar”  fiil
          FİZİK        çacıkların özelliklerini   rini  “isim  ifadesi  ögelere  yönelik  ifadesi  ön  öğrenmeleri/bilgile-
                       temel düzeyde açıklar.  temel bilgi gerektirdiğinden olgu- ri  hatırlamayı  gerektirdiğinden
                                             sal bilgi boyutundadır.      hatırlama düzeyindedir.

                                             KAVRAMSAL BİLGİ              ÇÖZÜMLEME
                       12.1.1.3. Düzgün çem-  “Düzgün çembersel hareket   Düzgün çembersel hareket ya-
                       bersel hareket yapan   yapan cisimlerin hareketini” isim   pan cisimlerin hareketini izle-
          FİZİK
                       cisimlerin hareketini   ifadesi ilke ve genellemelere   me ve bu hareketin aşamaları-
                       analiz eder.          yönelik bilgi gerektirdiğinden   nın belirlenmesi/ifade edilmesi
                                             kavramsal bilgi boyutundadır.  çözümleme düzeyindedir.
                                             İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                          UYGULAMA
                                             “Sıcaklık birimleri ile ilgili he-
                       9.5.1.3. Sıcaklık birimle-  saplama yapma” ifadesi konuya   “Hesaplamalar yapar” fiil
          FİZİK        ri ile ilgili hesaplamalar   özel metot bilgisi ve hesaplama-  ifadesi öğrenilen bilgilerin
                       yapar.                nın nasıl yapılacağına dair bilgi   kullanılmasını gerektirdiğinden
                                             gerektirdiğinden işlemsel bilgi   uygulama düzeyindedir.
                                             boyutundadır.






      30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37