Page 28 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 28
Öğretim Programı Okuryazarlığı
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
UYGULAMA
İŞLEMSEL BİLGİ Kontrollü bir deney yapma,
9.2.1.3. Hücre zarından “Hücre zarından madde geçişine aşamaları belirli işlem basa-
madde geçişine ilişkin ilişkin kontrollü bir deney yapar.” maklarının öğrenci tarafından
BİYOLOJİ ifadesi kontrollü bir deneyi gerçekleştirilmesini gerektir-
kontrollü bir deney
yapar. uygulama basamaklarını bilmeyi mektedir. Öğrenilenlerin kulla-
gerektirdiğinden işlemsel bilgi nıldığı ve öğrenciler tarafından
boyutundadır. deneyimlendiği bu kazanım
uygulama düzeyindedir.
ANLAMA
KAVRAMSAL BİLGİ
Bir şeyi açıklamak, öğrenilen
“Kalp, kan ve damarların yapı,
11.1.4.1. Kalp, kan ve görev ve işleyişini açıklamak” bir- bilginin öğrencinin kendi ifade-
BİYOLOJİ damarların yapı, görev likte görev yapacak temel öğeler lerini kullanarak yeni bir formda
ve işleyişini açıklar. arasındaki karşılıklı ilişkileri ifade sunmasını gerektirmektedir.
ettiği için kavramsal bilgi boyu- Bilginin anlamlandırılmasını
içeren 11.1.4.1. kazanımı, bu
tundadır.
sebepten anlama düzeyindedir.
ÇÖZÜMLEME
Popülasyon dinamiğine etki
İŞLEMSEL BİLGİ
eden faktörler analiz edilirken,
11.2.2.1. Popülasyon “Popülasyon dinamiğine etki bu faktörlerin özelliklerinin
BİYOLOJİ dinamiğine etki eden eden faktörlerin analiz edilmesi” ayrıştırılması ve ayrıştırılan bu
faktörleri analiz eder. konuya özel yöntem ve teknik bilgilerin popülasyon dinamiği-
bilgisi gerektirdiğinden işlemsel nin işleyişini etkileme biçiminin
bilgi boyutundadır. belirlenmesi gerekmektedir.
Bu sebepten 11.2.2.1. kazanımı
çözümleme düzeyindedir.
ÇÖZÜMLEME
KAVRAMSAL BİLGİ Parça ve bütün ilişkisi kurmak,
parçanın bütün içerisindeki
12.1.1.3. Hücredeki “Hücredeki genetik materyalin yerinin/işlevinin belirlenmesini;
genetik materyalin or- organizasyonunda parça bütün parça ve bütünün birbirini nasıl
BİYOLOJİ ilişkisi kurulabilmesi” hücresel
ganizasyonunda parça etkilediğinin saptanmasını, do-
bütün ilişkisi kurar. yapılara yönelik bilgi gerektirdiği layısıyla bilgilerin ayrıştırılarak
için kavramsal bilgi boyutunda- ele alınmasını içermektedir.
dır.
Bu sebepten 12.1.1.3. kazanımı
çözümleme düzeyindedir.
26