Page 28 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 28

Öğretim Programı Okuryazarlığı


              DERS           KAZANIM                BİLGİ BOYUTU            BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU

                                                                          UYGULAMA
                                             İŞLEMSEL BİLGİ               Kontrollü bir deney yapma,

                        9.2.1.3. Hücre zarından   “Hücre zarından madde geçişine   aşamaları belirli işlem basa-
                        madde geçişine ilişkin   ilişkin kontrollü bir deney yapar.”   maklarının öğrenci tarafından
           BİYOLOJİ                          ifadesi kontrollü bir deneyi   gerçekleştirilmesini gerektir-
                        kontrollü bir deney
                        yapar.               uygulama basamaklarını bilmeyi   mektedir. Öğrenilenlerin kulla-
                                             gerektirdiğinden işlemsel bilgi   nıldığı ve öğrenciler tarafından
                                             boyutundadır.                deneyimlendiği bu kazanım
                                                                          uygulama düzeyindedir.

                                                                          ANLAMA
                                             KAVRAMSAL BİLGİ
                                                                          Bir şeyi açıklamak, öğrenilen
                                             “Kalp, kan ve damarların yapı,
                        11.1.4.1. Kalp, kan ve   görev ve işleyişini açıklamak” bir-  bilginin öğrencinin kendi ifade-
           BİYOLOJİ     damarların yapı, görev   likte görev yapacak temel öğeler   lerini kullanarak yeni bir formda
                        ve işleyişini açıklar.  arasındaki karşılıklı ilişkileri ifade   sunmasını gerektirmektedir.
                                             ettiği için kavramsal bilgi boyu-  Bilginin anlamlandırılmasını
                                                                          içeren 11.1.4.1. kazanımı, bu
                                             tundadır.
                                                                          sebepten anlama düzeyindedir.

                                                                          ÇÖZÜMLEME
                                                                          Popülasyon dinamiğine etki
                                             İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                          eden faktörler analiz edilirken,
                        11.2.2.1. Popülasyon   “Popülasyon dinamiğine etki   bu faktörlerin özelliklerinin
           BİYOLOJİ     dinamiğine etki eden   eden faktörlerin analiz edilmesi”   ayrıştırılması ve ayrıştırılan bu
                        faktörleri analiz eder.  konuya özel yöntem ve teknik   bilgilerin popülasyon dinamiği-
                                             bilgisi gerektirdiğinden işlemsel   nin işleyişini etkileme biçiminin
                                             bilgi boyutundadır.          belirlenmesi gerekmektedir.
                                                                          Bu sebepten 11.2.2.1. kazanımı
                                                                          çözümleme düzeyindedir.


                                                                          ÇÖZÜMLEME
                                             KAVRAMSAL BİLGİ              Parça ve bütün ilişkisi kurmak,
                                                                          parçanın bütün içerisindeki
                        12.1.1.3. Hücredeki   “Hücredeki genetik materyalin   yerinin/işlevinin belirlenmesini;
                        genetik materyalin or-  organizasyonunda parça bütün   parça ve bütünün birbirini nasıl
           BİYOLOJİ                          ilişkisi kurulabilmesi” hücresel
                        ganizasyonunda parça                              etkilediğinin saptanmasını, do-
                        bütün ilişkisi kurar.  yapılara yönelik bilgi gerektirdiği   layısıyla bilgilerin ayrıştırılarak
                                             için kavramsal bilgi boyutunda-  ele alınmasını içermektedir.
                                             dır.
                                                                          Bu sebepten 12.1.1.3. kazanımı
                                                                          çözümleme düzeyindedir.










      26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33